Terapia MERSULUI PE JOS. Vezi AICI beneficiile miraculoase

Distribuie

În secolul internetului şi-al telefoanelor inteligente, marile noastre plăceri sunt să ne tolănim pe canapea, să mânuim mouse-ul şi să butonăm telecomanda. Uitând că drumul spre o sănătate de fier poate fi bătut numai pe două picioare.

De-a lungul unei zile, stăm jos mai mult decât exersăm mersul biped, iar asta nu e un lucru bun. Sedentarismul este boala acestor vremuri în care tehnologia a luat amploare şi nu mai este nevoie să mergi nicăieri pe picioarele tale pentru a-ţi procura tot ce ai nevoie, scrie femeia.ro

Consecinţe? Articulaţiile se rigidizează, circulaţia sangvină leneveşte, kilogramele în plus te năpădesc şi nici psihicul nu se simte în largul lui, fiindcă depresia, nevrozele, indecizia, lipsa puterii de concentrare se instalează când activitatea fizică lipseşte.

Plimbare?! Ţii minte acea reclamă simpatică, în care un căţel abia aştepta ca stăpânul să-l ia cu el la un cunoscut magazin? Aceeaşi bucurie trebuie s-o simţi şi tu când ţi se oferă ocazia să te deplasezi dintr-un punct A într-un punct B, fără ca A să însemne sufrageria, iar B, bucătăria. E o iluzie că în weekend te vei odihni dacă zaci în pat. Dimpotrivă, stresul şi oboseala se vor instala mai confortabil în organism. Rezervă-ţi mai bine câteva ore de ieşit în natură, în parc sau chiar la o sesiune de shopping, dar nu în mall, unde ajungi cu maşina şi magazinele-s apropiate, ci pe cel mai lung bulevard din oraşul tău! În plus, plimbarea de plăcere îmbunătăţeşte ritmul cardiac, reglează respiraţia, tonifică muşchii şi arde calorii.

Teoria celor 10.000 de paşi

Atâţia paşi trebuie să facem zilnic pentru a ne menţine în formă şi pentru a detoxifica organismul, sunt de părere specialiştii. Asta înseamnă o jumătate de oră pe zi de mers susţinut, în ritm mai alert decât al plimbării pe care ţi-am propus-o pentru weekend. Cum îi realizezi? La sală, pe banda de alergare. Dacă ai serviciul aproape de casă, renunţă la mijloacele de transport în comun. Dacă nu, coboară din maşină, tramvai sau metrou cu două staţii mai devreme şi nu caută loc de parcare neapărat la un metru de intrarea în clădirea în care-ţi vei petrece ore-n şir stând pe scaun. Odată ajunsă la birou, nu refuza să faci diverse comisioane, iar dacă ai ceva de comunicat unui coleg de la alt etaj, deplasează-te până la el în loc de a-i scrie un e-mail! În ochii celorlalţi, vei părea prietenoasă şi săritoare, iar sănătatea ta va avea numai de câştigat! În casă ori la sală, exersează mersul piticului (paşi mărunţi, în poziţia ghemuit). E excelent pentru articulaţii, tonifică gambele şi combate celulita.


Distribuie