Slăbește garantat, renunță la zahăr

Distribuie

Puneți zahăr în cafea? Consumați zilnic cel puțin două căni? Nu ratați în nicio zi desertul, fie că e vorba despre o ciocolățică minusculă, o prăjitură de casă sau un biscuit crocant? Atunci e momentul să faceți un bilanț scurt al consumului de dulce, mai ales dacă vă doriți un corp numai bun de etalat pe plajă

Dacă fiecare dintre noi ar avea angajat câte un “contabil” al caloriilor, atunci ar exista cineva care să ne atenționeze lunar, trimestrial sau anual asupra balanței, favorabile sau nu siluetei. Și cel mai important aspect este următorul: când mâncăm mai mult decât ardem, excesul se poate depune sub formă de grăsime.

Iar în cazul zahărului, de la o cantitate decentă la una excesivă nu este decât un pas. Gândiți-vă câte cubulețe de zahăr puneți lunar doar în cafea: cel puțin 30. Iar dacă la acestea se adaugă zahărul din dulciuri, mierea din ceai sau fructoza, pe care multă lume le consumă pentru că le consideră mai sănătoase decât zahărul, atunci rezultă sigur niște mii de calorii al căror rol nu este decât acela de a da gust, cu prețul transformării în grăsime.

O linguriță de zahăr are cam 16 calorii. Și poate că nu atât cifrele contează cât efectele pe care le are în corp consumul constant de zahăr. Acestea sunt transformarea excesului în grăsime, favorizarea inflamației din corp și implicit a celulitei, creșterea bruscă a glicemiei care vine la pachet cu un apetit crescut, afectarea structurilor celulare prin procesul de glicare care înseamnă și îmbătrânire prematură. Ca să nu mai spunem că unii specialiști spun că zahărul dă dependență.

Dar cum rămâne cu cafeaua și cu deserturile, veți spune? Păi rămâne așa: ideal, ar fi să renunțați la zahăr și să consumați îndulcitori artificiali în cafea, dacă n-o puteți bea amară. Apoi, desertul ar trebui să fie un răsfăț săptămânal și nu mai mare de dimensiunea unei cutii de chibrituri. Iar mierea trebuie privită la fel ca zahărul din punctul de vedere al caloriilor: excesul îngrașă garantat.

Și nu în ultimul rând, trebuie să corelați consumul de dulciuri cu sportul pe care-l faceți. Încercați să ardeți pe bandă câteva sute de calorii dintr-o felie mare de tort. S-ar putea să vă gândiți de două ori înainte de a vă repezi asupra ei.

Oricum, chiar dacă vă puteți lăuda cu un supermetabolism, numărul de calorii din zahăr nu trebuie să depășească 10 la sută din necesarul zilnic de calorii. Dacă simțiți că vi se face poftă de dulce, mestecați gumă. Aveți șanse ca pofta să treacă. Și nu vă repeziți în fructe proaspete sau și mai rău în cele uscate: excesul își va pune amprenta pe coapse, șolduri, abdomen.

Oricum, citiți cu atenție eticheta oricărui produs alimentar: există glucoză, fructoză, maltoză sau dextroză în multe preparate care nici măcar nu sunt dulciuri!

Totuși, un cubuleț sau două de ciocolată neagră vă pot potoli pofta de dulce, la un număr mai mic de calorii!

oanacuzino.ro


Distribuie