Renunţă la vicii pentru a rămâne veşnic tânără

Distribuie

Deşi ştii că tinereţea nu e veşnică, ai da tot ca să arăţi tot restul vieţii ca la 20 de ani? Renunţarea la obiceiurile nesănătoase cum ar fi fumatul, alcoolul şi lipsa exerciţiilor fizice, sunt unele dintre puţine modalităţile care promit încetinirea procesului de îmbătrâni.

E nevoie să  hotărăşti pentru tine ce-i mai prioritar şi  să corectezi lucrurile care î?i afectează sănătatea. Adoptă următoarele obiceiuri pentru a afla secretul tinereţii:

1. Lasă întotdeauna mâncare în farfurie
Omul poate prelucra un număr fix de calorii de-a lungul vieţii. Cu cât ne consumăm mai repede caloriile, cu atât   mult reducem din longevitatea vieţii. Raţia calorică pentru vârstnici este de 1400 de calorii sau 25 de calorii pe kilogram. Alimentele de tip fast-food, prăjiturile cu multe creme, sosurile grase şi prăjelile conţin calorii de proastă calitate şi sunt de evitat.

2.  Viaţa sexuală activă
În timp ce faci dragoste, po?i arde aproape la fel de multe calorii ca ?i atunci când faci 30 de minute de sport. În plus, sexul scade tensiunea arterială, asigură un somn lini?tit, cre?te imunitatea ?i men?ine inima sănătoasă. S-a demonstrate că femeile care au o viaţă sexuală activă, au o energie puternică.

3. Spune ,,NU!” televizorului
Televizorul  este un izvor  ,,bogat”  de  informatiţie, însă prea mult timp petrecut în fa?a micului ecran î?i poate afecta serios starea de sănătate. Un studiu din 2010 a scos în eviden?ă faptul că persoanele care privesc la televizor mai mult de 4 ore pe zi, au cu 46% mai multe ?anse să moară din orice cauză spre deosebire de cei care stau la televizor mai pu?in de 2 ore zilnic.

4. Consumă alcool în doze moderate
Femeile care consumă două sau mai multe pahare de băuturi alcoolice pe zi ?i bărba?ii care mai mult de 3 băuturi zilnic, se vor confrunta cu kilogramele în plus, iar studiile au arătat că fiecare kilogram în plus scurtează cu patru luni speranţa de viaţă. Însă, în cantită?i mici, alcoolul vă aduce doar beneficii.

5. Mănâncă fructe ?i legume
Nutriţioniştii sunt de acord că 50-60% din dietă trebuie să fie compusă din legume şi fructe proaspete, dar nu din compot sau dulceaţă şi nici din sucuri. Sucurile de fructe, chiar şi cele fresh, nu au aceleaşi beneficii, iar răcoritoarele pot fi chiar nocive. Bogate în fibre sunt varza, cartofii dulci, fasolea, mazărea.
Cu un con?inut important de fibre ?i vitamine, fructele ?i legumele pot reduce cu până la 76% riscul bolilor de inimă ?i joacă un rol important în scăderea riscului de cancer de sân.

6. Fă mişcare în fiecare zi
Sportul reprezintă o adevărată sursă de tinere?e. Un studiu din 2008 a demonstrat că exerci?iile regulate de mare intensitate, precum alergatul sau ciclismul pot prelungi via?a cu până la 5 ani, deoarece îmbunătă?esc sănătatea inimii, starea de spirit ?i metabolismul.
Chiar ?i exerci?iile moderate ca plimbările zilnice pe jos scad considerabil riscul bolilor de inimă şi îţi îmbunătăţeşte aspectul fizic.

7. Renunţă la fumat
Să eviţi fumatul este cel mai important lucru pe care îl po?i face pentru sănătate. Conform unui studiu publicat în Jurnalul American de Sănătate Publică, persoanele care renun?ă la fumat înainte de 35 de ani î?i prelungesc via?a cu aproape 6 ani. Cei care se lasă de fumat î?i cresc speran?a de via?ă ?i previn apari?ia bolilor, chiar ?i în cazul în care au deja boli grave ale plămânilor.

Niciodată nu este prea târziu să începi un mod viaţă sănătos , important este să ai dorinţă, iar un imbold îţi poate servi faptul că poţi avea o tinereţe lungă.


Distribuie