Profită de verdeţuri! Vezi câte beneficii au pentru SĂNĂTATE

Distribuie

Tarabele din pieţe abundă în verdeţuri timpurii, precum leurda, urzica sau ştevia. Sunt pline de vitamine şi minerale şi contribuie la detoxificarea organismului, la tonificare şi la refacerea globulelor roşii.

Leurda

Are frunze alungite, precum cele de lăcrămioară, care se folosesc la supe, ciorbe şi în salată. Are un gust asemănător usturoiului şi conţine vitaminele A şi C, sulf, ulei eteric, săruri minerale de calciu, fier, fosfor, sodiu, cupru şi adenozină, o substanţă care reduce colesterolul. Curăţă sângele, ficatul, stomacul şi intestinele. Se recomandă o cură de patru săptămâni, cu frunze proaspete. Leurda se consumă înainte de înflorire, perioadă după care planta nu mai are valoare nutritivă, scrie libertatea.ro.

Urzicile

E bine să fie consumate la începutul primăverii, când sunt foarte tinere şi fragede. Sunt bogate în vitamine: A, C, B2 şi K şi săruri minerale, precum calciu, magneziu şi fier. Acestea reglează fluiditatea sângelui, calmează durerile reumatice, combat alergiile, vindecă anemia. Se pot folosi sub formă de ceai, tinctură, suc sau gătite. Nu arunca zeama în care se fierb! Poate fi băută în loc de ceai, fiind bogată în vitamina C. Le poţi găti sub formă de piure, cu usturoi şi mămăliguţă. O cură cu ceai de urzici proaspete, de 3-4 săptămâni (câte trei căni pe zi), ajută la revigorarea organismului. Sucul proaspăt din frunze (100 ml pe zi) este indicat în obezitate şi în diabet.

Ştevia

Este bogată în nutrienţi şi nu trebuie ocolită, mai ales acum, primăvara. Are un gust acrişor, apropiat spanacului, cu proprietăţi asemănătoare acestuia. Cele mai bune sunt frunzele tinere, verzi, mici, dar se folosesc şi frunzele mari (pentru sarmale în foi de ştevie). E bogată în fier, calciu, magneziu, vitamina C şi potasiu. Deoarece ştevia conţine o cantitate mare de acid, este indicat ca la gătitul ei să se folosească cuţite şi vase din oţel inoxidabil, pentru protejarea ustensilelor. Se consumă în supe, salate, ca garnitură pentru cărnurile grase sau drept condiment. Foloseşte- o imediat ce ai cumpărat- o, deoarece e perisabilă. E bună pentru o cură de detoxificare. Are o valoare calorică scăzută şi în acelaşi timp e foarte hrănitoare.

            


Distribuie