Motivele pentru care TREBUIE să consumi nucile înmuiate

Distribuie

Sunt încă mulţi cei care se întreabă şi nu înţeleg valoarea înmuierii nucilor crude înainte de a le mânca. Am descoperit câteva beneficii extrem de importante pentru sănătate, atunci când consumăm nucile înmuiate.

Inhibitori de enzime

Nucile din copaci şi seminţele au grăsimi şi proteine concentrate, oferite de natură pentru siguranţa că un germen va avea toată hrana de care are nevoie, scrie viataverdeviu.ro. Întocmai precum orice alt aliment crud, nucile şi seminţele conţin enzime. Vrem beneficiile acestor enzime, şi acesta este unul dintre motivele pentru care alegem să mâncăm hrana fără a o supune unei călduri intense. Totuşi până nu sunt satisfăcute condiţiile de germinare ale nucilor şi seminţelor – cum ar fi sol umed, sau în cazul nostru, un proces de înmuiere – enzimele din majoritatea nucilor şi seminţelor rămân în stare latentă, ţinute ostatice de aşa-numiţii inhibitori de enzime (un alt strălucitor mecanism natural de asigurare a proliferării speciilor).

Atunci când sunt condiţiile potrivite pentru ca seminţele să înceapă să crească, enzimele din ele se eliberează de inhibitori şi încep să descompună nutrienţii în forme chimice mai simple, făcându-le astfel mai uşor de digerat şi asimilat, uşurând povara organelor noastre digestive.

Sporirea conţinutului nutritiv disponibil

Mai există un alt mare beneficiu al înmuierii şi germinării, iar acest beneficiu este sporirea dramatică a conţinutului nutritiv al nucilor şi seminţelor. Potrivit dr-ului Gabriel Cousens, proteinele, mineralele, vitaminele şi enzimele sporesc prin înmuiere sau germinare cu 300%-1200%. În cartea lui, “Mâncatul conştient”, mai indică faptul că nucile şi seminţele conţin acizii oxalic şi fistic, care acţionează ca apărători naturali împotriva prădătorilor bacterieni, fungici, insectelor şi animalelor înainte de creşterea plantei, şi care, atunci când sunt consumaţi, ar putea interfera cu digestia şi asimilarea.

Cat de mult timp pentru înmuiere?

Dacă sunteţi noi în această practică a înmuierii, ar fi o bună idee să printaţi o diagramă a timpilor de înmuiere pentru diferitele seminţe şi să o ţineţi în bucătărie pentru o consultare rapidă. O bună regulă empirică: dacă nucile sau seminţele pe care voi plănuiţi să le mâncaţi au coji maronii (migdale, nuci, pecan, alune), acestea au un înalt nivel de inhibitori de enzime şi trebuie să fie înmuiate pentru câteva ore pentru a se asigura o digerare completă. Nucile albe (macadamia, pin, seminţele de cânepă) cer un timp foarte scurt de înmuiere sau chiar deloc, întrucât cantitatea de inhibitori este neglijabilă.

Ţineţi minte că timpii recomandaţi pentru înmuiere pot fi diferiţi de la o diagramă la alta, în funcţie de sursele originale pe care s-au bazat autorii şi de preferinţele personale ale acestora.

Fă-o pentru pancreasul tău

Tehnic vorbind, cred că cititorii pot mânca nucile şi seminţele neînmuiate, dacă ei iau un supliment de enzime digestive odată cu hrana. Dar de ce să cheltuieşti inutil? Enzimele nu sunt ieftine, şi vin într-o capsulă pe care corpul tău trebuie să o digere şi pe ea?! De ce nu doar să le înmoi? Este mai simplu. Mai mult, mâncatul nucilor şi seminţelor neînmuiate împovărează suplimentar pancreasul, care trebuie să lupte cu inhibitorii prin suprasecreţia enzimelor pancreatice, provocând mărirea volumului lui în timpul procesului.


Distribuie