GREŞELI care trebuie de evitat în timpul dietei

Distribuie

Cea mai grea decizie a fost luată: te apuci (din nou) de cura de slăbire. Nu mai rămâne decât să o respecţi cu sfinţenie, să bei cât mai multă apă şi să faci multă mişcare.

Însă, încearcă să nu exagerezi în dorinţa de a pierde cât mai multe kilograme şi să respecţi anumite reguli.

Caloriile

Sigur că fiecare dietă se bazează pe reducerea numărului de calorii. Ai grijă însă să nu exagerezi! Dietele care te înfometează par să aibă cele mai rapide rezultate, însă acest fapt este datorat stării în care se află corpul tău. Slăbit şi lipsit de aport caloric, acesta înregistrează, într-adevăr, o scădere în kilograme, însă aceasta este cauzată de deshidratare şi nu de arderea grăsimilor.

În scurt timp, corpul se va obişnui să supravieţuiască cu o cantitate mică de calorii, „înfruptându-se” din grăsimile depuse pentru a-şi menţine echilibrul. Dar, acest fapt are un impact negativ asupra masei musculare. Mai mult decât atât, vei rămâne la aceeaşi greutate pentru că metabolismul nu va mai avea ce să proceseze.

Aşadar, încearcă să nu scazi mai mult de 500 de calorii în timpul dietei, faţă de aportul zilnic dintr-o perioadă normală.

Excerciţiile fizice în exces

În mod cert la începutul fiecărei diete eşti entuziasmată şi vrei să le faci pe toate cât mai bine şi cât mai repede. Atenţie însă! Mai mult sport în prima zi nu înseamnă mai puţin în următoarele şi nici vreun efect pozitiv. Înseamnă doar mai multă oboseală, o traumă pentru corp, care nu este obişnuit cu un astfel de tratament şi, mai mult ca sigur, febră musculară şi imposibilitatea de a practica exerciţiile în zilele următoare.

Încearcă aşadar să nu faci excese, ci doar să îţi stabileşti un program realism, pe care să îl urmezi îndeaproape.

Cât mai multe sporturi

Fitness, apoi zumba, pilates sau alergat în parc. Nici unul dintre aceste sporturi nu va da rezultate dacă îl practici doar câteva zile. Alege o activitate despre care ştii că îţi place de la început şi încearcă să o urmezi cel puţin 4 sau 6 săptămâni înainte să o schimbi, pentru a vedea rezultatele.

Obsesia cântarului

Nu vei observa niciodată câte kilograme ai pierdut dacă te vei cântări în fiecare zi. Încearcă să o faci o dată pe săptămână, sau chiar mai rar, pentru a vedea o schimbare.

oanacuzino.ro


Distribuie