De ce TREBUIE să mănânci migdale! Vezi AICI beneficiile incredibile

Distribuie

Delicioase şi hrănitoare, migdalele reprezintă gustarea perfectă mai ales atunci când eşti stresat şi obosit. Iar beneficiile consumului acestor fructe nu se opresc aici: ele protejează inima, creierul şi stimulează imunitatea.

Studiile arată că 20-25 de migdale (circa 40 de grame) consumate zilnic acoperă 12 la sută din cerinţele nutriţionale de proteine ale organismului şi 35 la sută din necesarul de vitamina E, un antioxidant care contribuie semnificativ la prevenirea cancerului, scrie adevarul.ro

În plus, aceeaşi cantitate de migdale conţine echivalentul de calciu al unui sfert de ceaşcă de lapte. Numeroase studii realizate de-a lungul timpului au demonstrat că un consum zilnic de migdale contribuie atât la atenuarea unor probleme minore, cum ar fi pielea uscată, cât şi la prevenirea unora mai grave, de tipul cancerului.

Reduc riscul de infarct. Un studiu realizat la Universitatea „Loma Linda” din California, SUA, arată că persoanele care consumă migdale de cinci ori pe săptămână prezintă un risc cu 50 la sută mai mic de a face infarct decât cele care nu includ aceste fructe în alimentaţia lor. Iar acest efect este pus pe seama con­ţinutului ridicat de potasiu, de magneziu, de grăsimi mononesaturate şi de vitamina E al migdalelor. În plus, migdalele contribuie la reducerea nivelului colesterolului „rău” din sânge, dar şi la prevenirea diabetului zaharat, un factor major de risc în apariţia bolilor de inimă. Astfel, cele mai noi studii arată că migdalele contribuie la combaterea obezităţii şi îmbunătăţesc răspunsul organismului la insulină, normalizând nivelul glicemiei.

Ne feresc de infecţii. Specialiştii de la Institutul de Cercetare a Alimentelor „Norwich”, din Marea Britanie, au demonstrat că putem să ne ferim de infecţiile virale, inclusiv de răceală şi de gripă, consumând zilnic migdale. Aceştia au constatat că substanţele conţinute de pieliţa migdalelor stimulează sistemul imunitar. Mai exact, acestea îmbunătăţesc capacitatea celulelor albe de a detecta virusurile şi cresc capacitatea mecanismelor de apărare de a împiedica virusurile să se multiplice.

Favorizează digestia. Datorită concentraţiei ridicate de proteine, de fibre şi de grăsimi mononesaturate, migdalele stimulează digestia şi ajută la combaterea constipaţiei. În plus, acestea  accelerează metabolismul şi induc rapid senzaţia de saţietate, putând fi incluse cu succes în dieta persoanelor care doresc să slăbească. Totuşi, acestea nu trebuie să consume mai mult de 40 de grame de migdale pe zi, deoarece au un indice caloric crescut.

Înfrumuseţează pielea şi părul. Consumul moderat de migdale înfrumuseţează pielea şi părul, dar în acelaşi timp ne ajută să avem dinţi frumoşi şi sănătoşi. Toate aceste beneficii se datorează conţinutului ridicat de vitamina E, de acizi graşi Omega 6 şi de calciu. Pentru hidratarea şi tonifierea pielii se recomandă şi masajul cu ulei de migdale.

Tonice pentru creier. Migdalele au un conţinut ridicat de acizi graşi esenţiali Omega 6 şi de fosfor, aceşti nutrienţi fiind esenţiali pentru dezvoltarea şi pentru funcţionarea creierului. Astfel, ele stimulează celulele cerebrale, fiind recomandat să fie incluse în alimentaţia copiilor. De altfel, este bine ca şi femeile însărcinate să consume zilnic migdale, datorită conţinutului de acid folic, ce s-a dovedit a fi un nutrient important pentru a preveni naşterea prematură sau afecţiunile congenitale la făt.


Distribuie
..