CUM să scapi de burtă FĂRĂ să te înfometezi

Distribuie

Pe lângă faptul că arată foarte urât când porţi costum de baie, grăsimea de pe burtă e şi periculoasă. Vezi de ce şi cum poţi să scapi rapid de ea!

Toţi cei care vor să dea jos burta se gândesc la felul cum arată şi mai puţin la partea cea mai importantă, sănătatea. De fapt, motivaţia ta nu ar trebui să fie costumul de baie, ci starea sănătăţii pentru că grăsimea de pe burtă e diferită de cea de pe coapse sau fese şi are efecte mult mai periculoase.

De ce TREBUIE să scapi de burtă

Există două tipuri de grăsime: 1. cea subcutanată se află chiar sub piele şi o găseşti pe şolduri, coapse, fese şi abdomen şi 2. grăsimea viscerală se află în interiorul organismului, în jurul organelor vitale din abdomen, pelvis şi cutia toracică.
Grăsimea viscerală nu se vede, nu deranjează din punct de vedere estetic, dar e periculoasă pentru organismul tău. În general, persoanele cu greutate normală au şi o cantitate normală de grăsime viscerală, dar este posibil să par slabă şi totuşi să ai mult grăsime în jurul organelor – e vorba de acele persoane care cântăresc puţin, par firave, dar au colesterol mare şi „ficat gras”.

Grăsimea se comportă ca un alt organ al corpului

Grăsimea viscerală este utilă şi necesară în cantităţi mici pentru că protejează organele interne. Dar când e în exces, această grăsime secretă în cantităţi mari substanţe periculoase ce sunt absorbite de organe. Astfel, grăsimea viscerală eliberează substanţe cu rol inflamator, care duc produc rezistenţă la insulină, diabet, hipertensiune şi unele tipuri de cancer.

Cum dai jos burta rapid

Problema trebuie atacată din toate unghiurile: dietă, sport, odihnă. Iată ce ai de făcut:

1. Ce sport faci
Este imposibil să slăbeşti doar la burtă, aşa că nu are rost să faci sute de abdomene. La fel, este imposibil să scapi doar de grăsimea viscerală. Atunci când slăbeşti, se diminuează toate straturile de grăsime, indiferent că sunt sub piele sau între organe, pe coapse sau pe burtă.
Iar singura modalitate de a “topi” stratul de grăsime este să faci exerciţii cardio – cele care îşi ridică pulsul. Începe uşor, cu exerciţii de intensitate şi durată potrivite formei tale fizice, dar caută să-ţi forţezi un pic limitele la fiecare antrenament. Poţi să încerci înot, bicicletă, alergare, stepper normal sau eliptic, coardă, etc.

2. Ce mănânci
Nu există vreo dietă care să te scape de burtă şi atât, dar când slăbeşti se diminuează şi stratul de grăsime de pe abdomen.
În cazul grăsimii viscerale, sunt de mare ajutoru fibrele, cel puţin 10 grame pe zi. Le găseşti în tărâţe, legume, fructe, nuci, alune. Caută să eviţi cerealele, care sunt bogate în fibre, dar nu sunt indicate în cura de slăbire. Pentru grăsimea subcutanată sunt utile grăsimile “bune” pe care le găseşti în peşte, avocado, nuci, alune, etc. Poţi să adaugi carne pregătită dietetic.

3. Cum te odihneşti
Stresul şi oboseala psihică joacă un rol foarte important în acumularea de grăsime pe abdomen. Stresul declanşează producţia unui hormon care stimulează depunerea grăsimii pe abdomen, ceea ce înseamnă că slăbeşti foarte greu atâta timp cât eşti stresată. Caută activităţi care să te relaxeze şi neapărat dormi cel puţin şapte ore pe noapte, mai ales dacă faci şi antrenamente cardio intense.


Distribuie