Cum să ne protejăm de răceală şi CE să mâncăm pentru a întări imunitatea organismului în perioada rece

Distribuie

În perioada rece a anului organismul nostru are nevoie de mult mai multe vitamine pentru ca sistemul imunitar să fie puternic şi rezistent. Pentru că fructele sunt tot mai puţine, în ajutor vin legumele, care sunt esenţiale în lupta cu viruşii şi bacteriile.

Vitaminizarea de toamnă previne răcelile şi depresiile din sezonul rece.

Vitaminele care ajută la creşterea rezistenţei sistemului imunitar sunt: vitamina C (acid ascorbic), vitamina A, vitamina E şi vitamina B6.

Legumele de toamnă sunt perfecte în ceea ce priveşte necesarul de vitamine pentru întărirea sistemului imunitar.

Vitamina C se conţine în varza proaspătă şi ardei, vitamina A o găsim în morcovi, vitamina E se găseşte din abundenţă în uleiurile vegetale, iar vitamina B6 o găsim tot în morcovi, cartofi, păstăi.

Durerea de gât, infecţiile sinusale şi ale urechilor pot să apară mai des dacă există un nivel scăzut al vitaminei A. Vitamina C stimulează producţia anumitor anticorpi care luptă contra virusurilor, bacteriilor şi fungilor ce invadează organismul, protejându-l împotriva infecţiilor şi bolilor.

Vitamina E este cel mai puternic antioxidant natural. Spre deosebire de vitamina A, ea nu poate fi oprită în corp, fiind foarte greu să facem rezerve pentru mai tarziu.

Pentru a depista deficienţele de vitamine şi a  putea recomanda complexul de vitamine necesar, trebuie neapărat de consultat un medic.


Distribuie