Cele mai importante vitamine pentru femei

Distribuie

Nevoile nutriționale ale organismului tău se modifică odată cu vârsta, de aceea este important să știi de ce ai nevoie, pentru a fi sănătoasă. Află care sunt cele mai importante vitamine pentru femei.

Vitaminele sunt substanțe esențiale pentru sănătate, care participă la toate procesele din organism. Fiecare vitamina îndeplinește o anumită funcție și trebuie să știi că nu există un aliment care să conțină toți nutrienții necesari, de aceea diversitatea este importantă. Cu excepția vitaminei D, corpul uman nu poate produce vitamine, potrivit webmd.com.

Vitamina A

Vitamina A este un antioxidant care îți întărește sistemul imunitar, îți îmbunătățește vederea, reduce riscul apariției bolilor cardiace și încetinește îmbătrânirea. În doze mari, însă, poate deveni toxică, de aceea nu trebuie să depășești cantitatea recomandată de medic. O găsești în mocrovi, cartofi dulci, legume cu funze verzi, dovleac, caise uscate, pește, mango sau pepene galben, dar și sub formă de suplimente.

Vitamina B

Cele 8 vitamine din complexul B mențin metabolismul, tonifiază mușchii și au grijă de sănătatea creierului, potrivit womenshealthmag.com. Pentru femeile tinere, vitamina B9 (acidul folic) este foarte importantă, deoarece menține celulele roșii în formă maximă și protejează împotriva cancerului. Nu este indicat să iei suplimente decât la recomandarea medicului, iar în alimente o găsești în cerealele integrale, sparanghel sau fasole.

Vitamina C

Deși se spune că vitamina C este bună împotriva răcelilor, nu există dovezi concrete în acest sens. Totuși, acest nutrient îți întărește sistemul imunitar, previne bolile cardiovasculare și menține sănătatea ochilor. În plus, grăbește vindecarea rănilor și încetinește apariția ridurilor. Câtă vreme consumi citrice și legume, nu ai nevoie de suplimente cu vitamina C. O portocală, un ardei roșu sau o cană de broccoli conține doza zilnică necesară organismului.

Vitamina D

Vitamina D este foarte importantă, deoarece reduce riscul apariției cancerului de sân cu aproximativ 50%, potrivit specialiștilor. În plus, te protejează de cancer ovarian, diabet și ajută la absorbția calciului. Cel mai probabil vei avea nevoie de suplimnete cu vitamina D, deoarece sucul de portocale, laptele sau somonul conține cantități mici.

Vitamina E

Vitamina E joacă un rol foarte important în formarea celulelor roșii și menține membranele lor sănătoase. Acest nutrient încetinește îmbătrânirea, dar în cantități mari crește riscul de sângerare. Vitamina E se găsește în ulei sau semințe de floarea soarelui, alune sau germeni de grâu.

unica.ro.


Distribuie