Ce vitamine să iei și pe care să le ocolești

Distribuie

Știm cu toții lecția unei vieți sănătoase: faci sport, mănănci sănătos și îți iei vitaminele.

Se pare că mulți medici nu sunt de acord cu ultima parte a acestei lecții.Vitaminele, conform unui nou studiu (făcut de Universitatea Minnesota) pot crește riscul unor cancere și pot afecta rinichii.

Care sunt vitaminele pe care ar nu trebui să le iei

  1. Multivitaminele – acest gen de pastile poate fi înlocuit cu o dietă variată.

Vitamina C își mărește imunitatea, vitaminele B îți dau energie, vitamina A ajută ochii etc. Le auzi și le citești peste tot. Aceste vitamine pot fi preluate din dieta zilnică. Studiul realizat în 2011 de Universitatea Minnesota a fost făcut pe un eșantion de circa 39.000 de femei peste 25 de ani. Femeile care au luat multivitamine pe termen lung prezentau riscul de a muri mai repede decât cele care nu lua multivitamine.

  1. Antioxidanții – poți mânca fructe de pădure

Vitaminele A, C, și E sunt antioxidanți pe care îi poți găsi cu usurință în fructele de pădure, dar și în anumite legume.

Luate în exces, aceste suplimente cu antioxidanți pot face contrarul a ceea ce promit, nu te vor apăra de cancer și îl vor produce. Un studiu a ajuns la concluzia că bărbații fumători care iau regulat vitamina A fac mai repede cancer de plămân decât cei care nu iau.

Alt studiu din 2007 a arătat că tratamentele cu betcaroten, vitamina E și vitamina A cresc rata de mortalitate.

  1. Vitamina C – poți mânca citrice pentru a-ți asigura necesarul zilnic

Studii peste studii au arătat că vitamina C nu poate preveni răceala sau gripa. În plus, un supradozaj crește riscul de pietre la rinichi.

Care sunt vitaminele pe care ar trebui să le iei

  1. Vitamina D

Această vitamină îți menține oasele sănătoase și e mai greu să o regăsești în dieta ta. Vitamina D este esențială pentru sănătatea noastră prin faptul că ajută la fixarea calciului în oase.

Lumina solară ne ajută organismul să producă vitamina D, dar pe timp de iarnă începem să avem un deficit de vitamina D.

Există studii care arată că persoanele care iau suplimente de vitamina D zilnic ajung să trăiască mai mult decât cele care nu folosesc astfel de pastile.

  1. Zincul – singurul supliment care scurtează o răceală

Spre deosebire de vitamina C care nu te apără de răceli, zincul oprește replicarea rinovirusurilor, microbii responsabili de răcelile comune. Zincul te va ajuta să ai simptome mai blânde când ești răcit și va scurta timpul îmbolnăvirii.

unica.ro.


Distribuie