Ce trebuie să faci pentru ca să alungi cel mai mare DUŞMAN al inimii. Vezi 6 alimente care scad colesterolul în timp record

Distribuie

Pâinea cu adaos de stanoli, semințele, peștele gras și produsele pe bază de soia ajută la scăderea colesterolului într-un timp destul de scurt. Colesterolul este produs în proporţie de 75% de ficat, iar restul de 25% este favorizat de almentația bogată în grăsimi animale. Colesterolul este vital pentru organism, atât timp cât are un nivel normal, pentru că ajută la realizarea proceselor celulare şi chiar previne bolile de inimă. Vezi ce trebuie să mănânci pentru ca să eviţi afecţiunile provocate de colesterolul rău,

Un nivel ridicat însă implică riscul de desprindere de pe artere, blocarea lor şi declanşarea infarctului sau a atacului cerebral, scrie doctorulzilei.ro

Iată ce trebuie să conţină alimentaţia ta pentru ca să eviţi aceste afecţiuni grave:

1. ALIMENTE CU STEROLI ȘI STANOLI
Sterolii și stanolii sunt molecule cu o structură similară cu cea a colesterolului, care se găsesc în scoarţa arborilor, în grâu, porumb, dar şi în uleiurile de măsline sau porumb.

Un sortiment de pâine de pe piaţă se recomandă ca fiind singurul produs din România care conţine doza optimă zilnică de stanoli din plante, ingrediente cu efect în scăderea colesterolului. Mai mult, producătorii susţin că acest lucru a fost dovedit de peste 60 de studii clinice și promit că puteţi ajunge la un nivel mai redus al colesterolului consumând pâinea respectivă o dată sau de două ori pe zi, în cadrul meselor principale. 

2. FIBRE
Fibrele, care se găsesc în cereale integrale, pâine integrală, fructe uscate, legume- păstăi de fasole, mazăre, sunt cel mai mare inamic al colesterolului rău.

Alimentele bogate în fibre păcălesc organismul astfel încât să nu mai absoarbă o cantitate prea mare de grăsimi saturate, ajutând la controlul greutății și la prevenirea afecțiunilor coronariene. 

3. SEMINȚE
Nucile, alunele, migdalele, semințele de dovleac sau de floarea-soarelui ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge. Evitați însă sortimentele prăjite și sărate, care au efect invers. Beneficiile în scăderea colesterolului pot fi explicate prin conținutul de steroli, grăsimi mononesaturate, fibre și vitamina E, care menține vasele de sânge elastice. 

4. SOIA
Laptele de soia, brânza tofu și chiar iaurturile cu soia înlocuiesc cu succes lactatele clasice bogate în grăsimi animale. Consumul acestor produse ajută ficatul să scape de colesterolul rău și să-l crească pe cel bun.

5. GRĂSIMI BUNE
Nu toate grăsimile sunt periculoase. Grăsimile saturate (animale) cresc valoarea colesterolului rău, iar cele nesăturate (mono şi polinesaturate) cresc colesterolul bun și se găsesc în ulei extravirgin de măsline, ulei de rapiță, seminţe, alune, avocado și peşte gras bogat în Omega 3.

Medicii spun că sunt suficiente două lingurițe pe zi la gătit. Studiile au dovedit că înlocuirea grăsimilor saturate, precum untul, cu grăsimi nesaturate (uleiuri vegetale) reduce inflamația arterelor și scade astfel riscul cardiovascular.

6. FULGI DE OVĂZ
Sunt bogați în betaglucani, fibre care formează un gel consistent în tractul digestiv și drenează colesterolul rău în stomac, fiind ulterior eliminat.

O analiză a 12 studii în care au fost implicate peste 1.000 de persoane a arătat că incluzând în alimentația zilnică fulgii de ovăz, nivelul coletsreolului poate scădea cu 5 procente în trei luni.

Doza recomandată pentru un efect maxim este un bol de fulgi de ovăz pe zi.

 


Distribuie