Ce să mănânci pentru a fortifica oasele și a preveni osteoporoza

Distribuie

Osteoporoza este una din bolile care înregistrează cele mai mari creșteri. Printre principalii factori care au dus la această creștere a numărului de pacienți sunt creșterea consumului de tutun, alcool și cofeină, dar și alimentația necorespunzătoare.

Femeile la menopauză și postmenopauză sunt grupul cu riscul cel mai mare de a dezvolta această boală și de a avea probleme cu oasele. Una din două aceste femei va suferi cel puțin o fractură de os, conform unor studii. Pentru a evita diminuarea densității osoase, cel mai indicat este să mențineți un stil de viață sănătos și o alimentație adecvată.

Ce ar trebuie să conțină această?

Să fie bogată în calciu – adică lapte și cereale. Alimentele esențiale care au un aport de nutrienți bun pentru a întări oasele sunt acelea bogate în calciu, vitamina D, fosfor și magneziu. Pentru a asigura aportul de calciu trebuie să beți cel puțin un pahar de lapte pe zi sau echivalentul său în derivate precum brânza sau iaurtul. Și laptele de soia este recomandat, pentru că, pe lângă aportul de calciu, conține și vitamina D.

Vitamina D – pește galben. Vitamina D este foartei mportantă pentru masa osoasă pentru că favorizează absorbția calciului și menține un nivel optim al mineralului în sânge. Peștele galben, ouăle, untul și ficatul sunt în mod special recomandate. Sardinele sunt printre alimentele cu cel mai mare aport de vitamina D.

Fosfor – fructe uscate și legume – la fel ca și vitamina D, carența de fosfor afectează absorbția de calciu, provocând demineralizarea oaselor. Alimentele care echilibrează aportul de fosfor sunt toate acele alimente bogate în proteine, precum carnea, peștele, ouăle și lactatele. La fel și fructele uscate, cerealele integrale și legumele.

Vitamina K – ultimele studii despre osteoporoză arată că pierderea densității osoase nu este cauzată doar de carența de calciu, ci și de lipsa unei proteine numite osteocalcină. Carența acesteia determină apariția fracturilor. Așadar, cantitatea de osteocalcină este importantă, iar metabolizarea sa este influențată mai ales de vitamina K. Deficiența acesteia este comună și provoacă malformații în dezvoltarea osoasă și inhibă calcifierea.

Vitamina K se găsește în legumele de culoare verde închis, precum spanacul și broccoli sau varza de Bruxelles. Salata, pătrunjelul, avocado și kiwi sunt, de asemenea, recomandate.


Distribuie
..