Ce să mănânci ca să TRĂIEŞTI mai mult

Distribuie

Alimentaţia joacă un rol determinant în durata vieţii unui om. Viaţa veşnică este un concept la care oamenii nu au acces, singurul lucru la care pot spera este să trăiască cât mai mult. Iată ce să mănânci dacă vrei să trăieşti 100 de ani, potrivit medicinei tradiţionale chineze.

Mâncaţi supe, pentru a slăbi

Obezitatea a devenit epidemică în toată lumea industrializată, antrenând o creştere alarmantă a problemelor cardiovasculare, ducând la embolii cerebrale, la cancer şi diabet, notează femina.rol.ro. O simplă schimbare de regim poate înlătura riscul unei morţi premature: mâncaţi supă, cel puţin o dată pe zi. O supă consistentă, puţin sărată, rehidratează, satură şi elimină toxinele. 

Grăsimi bune, grăsimi rele

Nu toate grăsimile sunt rele. Există 3 tipuri de grăsimi: monosaturate, polisaturate şi saturate. Grăsimile monosaturate – uleiul de măsline, de susan, de colza (răpită), de migdale, de in şi de peşte – sunt bune. Ele conţin acizi graşi esenţiali, importanţi pentru dezvoltarea creierului, sănătatea arterelor, pentru sistemul imunitar, piele, fertilitate şi pentru întregul organism, în general. Grăsimile polisaturate – margarina, uleiurile hidrogenate, uleiul de floarea-soarelui şi porumb au şi acizi graşi esenţiali. Dar aceşti acizi sunt foarte rafinaţi industrial, conţin cantităţi mari de lipide, ce provin de la hidrogenarea uleiurilor vegetale (procedeu menit să le facă mai fluide), ceea ce duce la boli cardiovasculare şi cancer. 

Mestecaţi bine

Dacă vreţi să trăiţi mult, fiţi amabili cu sistemul dvs. digestiv. De câte ori luaţi o îmbucătură de mâncare în gură, mestecaţi-o de cel puţin 30 de ori înainte de a o înghiţi. În felul acesta va fi pe jumătate digerată de către ptialină, o enzimă prezentă în salivă, care scuteşte stomacul de un efort suplimentar, facilitând absorbţia vitaminelor şi a nutrienţilor importanţi. 

Nu vă omorâţi alimentele

Gătitul la temperaturi înalte distruge majoritatea nutrienţilor importanţi. Fierberea în exces a legumelor, de exemplu, elimină jumătate din vitamine. De asemenea, frigerea alimentelor le face grele, produce în plus grăsimi dintre cele mai rele, care pot înfunda arterele şi cresc riscul cancerului. Consumul regulat de carne friptă pe grătar sau fiartă duce, de asemenea, la cancer. 

Apele gazoase: otrava pentru oase

Apele gazoase conţin acid fosforic, care dereglează metabolismul calciului şi diminuează masa osoasă. Asta înseamnă că băuturile acidulate şi apa gazoasă cresc riscul de osteoporoză. Chiar şi apele gazoase naturale, de izvor, conţin valori ridicate de acid fosforic. Dacă vreţi să trăiţi ani îndelungaţi şi să rămâneţi în formă, aveţi nevoie de oase solide. Preferaţi mai degrabă ceaiurile din plante, sucul de fructe şi legume sau apa plată sau de izvor.


Distribuie