CÂT şi CE se poate mânca de 2.000 de calorii

Distribuie

Un regim alimentar echilibrat constituie baza unui stil de viaţă sănătos. Astfel, chiar daca doriţi să slăbiţi sau dacă suferiţi de vreo afecţiune care impune o dietă, alimentaţia dumneavoastră trebuie să asigure toate principiile nutritive necesare organismului pentru funcţiile sale.

Pentru a-şi realiza funcţiile, organismul uman are nevoie de energie, energie pe care o luăm din alimente. Această energie consumată de organism pentru realizarea funcţiilor sale poartă numele de METABOLISM BAZAL. Astfel, chiar şi atunci când dormim consumăm energie.

Aţi putea crede că prin regim hipocaloric întelegem acele diete de înfometare, extrem de agresive, care fac mai mult rău decât bine. Nimic mai greşit!

Veţi vedea cum că, de acelaşi număr de calorii, puteţi mânca foarte mult sau extrem de puţin. Să vedem, de exemplu, ce se poate mânca de 2.000 de calorii!

Varianta I: Un dublu cheeseburger şi atât!

Burger-ul, care are ca ingrediente principale multă carne, brânză şi pâine, are nu mai puţin de 1940 de calorii!!! Mai adăugaţi un suc şi deja aţi depăşit norma!

Varianta II: Un adevărat ospăţ

Cele 2.000 de calorii ne pot asigura o alimentaţie sănătoasă pentru întreaga zi. Iată un exemplu de meniu ce v-ar putea convinge:

Mic dejun (298 calorii)

– o cană cu lapte degresat (250 ml) + fulgi de grâu (30 g) – 237 calorii

– o pară – 61 calorii

Gustarea de la ora 10 (52 calorii)

– un măr

Prânz (689 calorii)

– salata verde (100 g) + o linguriţă oţet – 45 calorii

– piept de pui (200 grame) + un pahar de vin alb + usturoi + patrunjel – 175 calorii

– garnitură: orez cu curry (30 g) + unt slab(10 grame) – 153 calorii

– o felie de telemea (25 g) – 100 calorii

– o felie pâine (35 g) – 95 calorii

– o porţie cremă caramel – 120 calorii

Gustarea de la ora 17

– un iaurt de fructe – 85 calorii

Cina (676 calorii)

– un bol de morcovi raşi (100 g) + suc de lămâie – 47 calorii

– omleta cu verdeaţă (2 oua) – 152 calorii

– piure de dovlecei (200 g) + o lingură de smântână 20% grăsime – 146 calorii

– o felie de brânză de oaie 30 g – 102 calorii

– o felie de pâine (35 g) – 95 calorii un bol de căpşuni (150 g) + zahăr pudră (20 g) – 134 calorii

 Sursa: efemina.ro


Distribuie