9 surse de grăsimi sănătoase

Distribuie

Multe persoane sunt tentate să renunțe la grăsimi atunci când își doresc să slăbească. Însă aceasta este o greșeală majoră, întrucât grăsimile au roluri fundamentale în funcționarea corectă a organismului și implict în reglarea greutății. Ele ar trebuie să constituie 20-25 la sută din aportul caloric zilnic. Specialiștii americani au făcut o listă a grăsimilor care sunt implicate în menținerea greutății optime, a sănătății inimii, ochilor, creierului și a stării de bine.

1.Acizii grași de tip Omega 3 sunt implicați în funcționarea corectă a creierului, a ochilor, inimii și pot preveni demența și depresia. Cele mai bune surse sunt semințele, uleiurile și peștele.
2.Acidul pinoleic se găsește în mugurii de pin și poate contribui la atenuarea apetitului crescut și la instalarea senzației de sațietate.
3. Acidul linoleic conjugat poate contribui la reducerea cantității de grăsime din corp și la reglarea echilibrului dintre mușchi și grăsime. Acesta se găsește în carne de vită, lactate și semințe.
4.Uleiul de in este o sursă bună de Omega 3 și Omega 9: poate reduce inflamația din corp și poate contribui la sănătatea inimii.
5. Uleiul de cânepă conține o proporție optimă de omega-6 și omega-3, dar și vitamina E.
6. Uleiul de pește este una dintre cele mai valoroase surse de grăsime din natură și consumul său asigură sănătatea inimii și sistemului nervos.
7. Uleiul de rapiță este recomandat persoanelor cu diabet datorită proprietăților sale de echilibrare a glicemiei.
8. Uleiul de soia reprezintă o sursă optimă de grăsimi monosaturate.
9.Uleiul de cocos nu este la fel de studiat ca alte uleiuri, însă este frecvent recomandat pentru o piele impecabilă.

oanacuzino.ro


Distribuie