10 minute de exerciţii pentru o femeie însărcinată. Iată ce tehnică trebuie urmată

Distribuie

Tehnica Pilates este bazată pe concentrarea şi poziţionarea mişcărilor corecte pentru fiecare parte a corpului unei femei însărcinate. Această tehnică ajută ligamentele, articulaţiile şi muşchii să se contracte şi să aibă o activitate fructuoasă.

O femeie care respiră corect, va executa cu mult succes tehnica Pilates şi va avea parte de o pregătire bună pentru o sarcină uşoară. Aşadar, în cazul în care nu ştii cum să te pregăteşti, această tehnică presupune executarea unei serii de mişcări line care se fac prin trecerea de la o poziţie la alta. Pentru a realiza cu succes aceste exerciţii, trebuie să te concentrezi şi să conştientizezi fiecare segment al trupului, să încordezi fiecare muşchi şi exerciţiile să fie făcute cu multă precizie.

Fiecare femeie însărcinată trebuie să facă aceste exerciţii în fiecare zi câte 10 minute. Tehnica este special adaptată şi creată pentru a ajuta viitoarele mame să nască uşor, să se simtă în timpul sarcinei confortabil şi să pună în funcţiune fiecare părticică a corpului.

În primul trimestru de sarcină, tehnica principală a exerciţiilor pilates este bazată pe relaxare şi respiraţie, totodată şi spre întinderi uşoare, care au drept scop eliminarea tensiunii din partea superioară a corpului. În nici un caz nu ne axăm pe exerciţii mai dificile pentru că o femeie însărcinată riscă un avort spontan. Sunt indicate exerciţiile speciale pentru muşchii pelvieni: contractă musculatura pelviană într-o mişcare ascendentă către uter.

În cel de-al doilea trimestru de sarcină, exerciţiile pilates solicită mai mult spatele. Un exerciţiu benefic pentru femeile însărcinate constă în a sta pe podea cu tălpile sprijinite de podea şi picioarele îndoite din genunchi. Gâtul, umerii şi spatele se menţin relaxaţi în timp ce inspirăm şi aducem unul din genunchi la piept. În urma exerciţiilor pilates, trebuie să stăm întinse pe spate, picioarele departe unul de celălalt şi genunchii ridicaţi.

În cel de-al treilea trimestru de sarcină, efectuarea exerciţiilor devine din ce în ce mai dificilă, spatele este din ce în ce mai sensibil şi nu acceptă tot felul de contacţii ale muşchilor. Un exerciţiu ce poate fi făcut în trimestrul trei de sarcină constă în faptul să stai sprijinită cu spatele de perete cu picioarele depărtate. Fără a curba spatele, îndepărtează picioarele până simţi o uşoară tensiune în articulaţii. Acest exerciţiu ne ajută la detensionarea regiunii posterioare a coapselor şi a gambelor.


Distribuie