Scapă de gândurile NEGATIVE în 8 PAŞI simpli

Distribuie

Iată câteva strategii simple dar eficiente, care îţi vor asigura o nepreţuită stare de bine.

Concentrează-te pe un singur lucru. Dacă atunci când suntem trişti, de regulă, începem să ne umplem timpul cu tot felul de activităţi care permit minţii să se ducă în ce direcţie vrea ea, este mult mai benefic pentru noi să ne îndreptăm întreaga atenţie către un singur obiectiv/o singură activitate şi să fim implicaţi acolo 100%.

Evită stresul. Situaţiile stresante nu ne consumă energia şi nu ne elibe­rează mintea, ci, dimpotrivă, favorizează apariţia gândurilor pesimiste. Amână-l. Când încerci să scapi de un gând, el revine şi mai insistent, prin urmare, amână-l! Propune-ţi să te gândeşti la el peste o oră, o zi, o săptămâna şi, până atunci, bucură-te din plin de viaţă.

Desensibilizare. Simţi frică? Nu o ocoli, înfrunt-o direct! Un gând anume nu îţi dă pace? Concentrea­ză-te asupra lui până când va dispărea. Este o metodă eficientă pentru eliminarea gândurilor obsesive şi a comportamentului compulsiv.

Acceptare. Uneori, gândurile negative sunt un fel ca nisipuri mişcătoare, din care nu poţi ieşi, în care te afunzi tot mai mult. Imaginează-ţi cum acele gânduri sunt nişte soldăţei minusculi care îţi ies prin urechi. Nu îi evita, nu îi îndepărta, pur şi simplu urmăreşte-i cum „mărşăluiesc“. La un moment dat vor dispărea de la sine.

Meditează. Prin exerciţiu, vei învăţa să îţi „goleşti“ mintea, să ai com­pasiune pentru gândurile tale, să nu le judeci.

Afirmare de sine. Gândeşte-te la calităţile şi credinţele tale pozitive. În acest fel, îţi vei creşte, treptat, stima de sine şi autocontrolul.

Scrie. Aşterne pe hârtie cele mai puternice sentimente şi gânduri. Te vei elibera emoţional şi vei reduce recurenta gândurilor negative.

psychologies.ro.


Distribuie
..