Lucrurile pe care trebuie să le faci pentru ca să fii FERICITĂ în noul an

Distribuie

Cel mai probabil, una dintre dorinţele tale principale este să fii fericită în noul an. Vrei ca anul 2014 să aducă un zâmbet permanent pe buzele tale, emoţii pozitive şi bucurie pură de a trai. Îndrăzneşte să îţi îndeplineşti acest vis frumos şi încearcă să îl transformi în realitate, cu ajutorul câtorva tehnici recomandate de psihologi.

Fericirea este că un fluture: cu cât încerci să îl prinzi mai des, cu atât mai mult se va strădui să te ocolească. Dar dacă îţi îndrepţi atenţia către alte lucruri, va veni singur, să se aşeze pe umărul tău., scrie ele.ro

Îţi vine să crezi sau nu, fericirea este o alegere, pe care o poţi face canalizându-ţi gândurile în mod constructiv. Iată cum poţi să fii mai fericită în 2014!

1. Fă din fericire un obiectiv personal

Tom G. Stevens, doctor american în psihologie, scrie în lucrarea sa „You can choose to be happy” o reţeta înfailibilă pentru atingerea fericirii. Specialistul spune ca este important să priveşti fericirea ca pe un obiectiv personal, nu ca pe un dar al destinului de care te bucuri doar dacă ai noroc.

Profită de toate oportunităţile pentru a învăţa cum să fii fericită. Cunoaşte-te pe tine însăţi cu adevărat, dezvoltă-ţi abilitatile interpersonale, investeşte timp şi energie în implinirea ta profesională. Alege să trăieşti doar în medii cu oameni care te inspiră pozitiv. Fericirea depinde de modul în care îţi gestionezi emoţiile şi relaţiile cu cei din jur.

Odată ce ai decis să fii fericită, poţi adopta strategii reale de a-ţi atinge acest obiectiv.

2. Cultivă-ţi recunoştinţa

Psihologul Martin Seligman, profesor la Universitatea din Pennsylvania, îşi încurajează studenţii să facă zilnic exerciţii de recunoştinţa. Acest demers presupune trecerea pe lista a lucrurilor pentru care eşti recunoscătoare în fiecare zi. 

Exerciţiul te determină să îţi distragi atenţia de la amărăciune şi disperare şi să o canalizezi către aspectele frumoase ale vieţii tale.

3. Îmbunătăţeşte-ţi igiena mentală

Igiena mentală înseamnă eliberarea psihicului de informaţiile negative, distructive şi copleşitoare, care te împiedică să te simţi fericită. Identifică acele gânduri nocive pentru echilibrul tău psihic, apoi elimină-le cu orice preţ, pe orice căi poţi: ignoră-le, micsorează-le importanţa, meditează, fă exerciţii de respiraţie sau apelează la tehnici de relaxare, care te ajută să scapi de anxietatea provocată de ele. În timp, le vei exclude automat din mintea ta.

4. Nu valorifica lucrurile nesemnificative

O unghie ruptă îţi strică toată ziua? Poate că îi supraestimezi importanţa fără să îţi dai seama. Sunt multe lucruri mărunte în viaţa şi nesemnificative, pe care oamenii aleg să le dea proporţii mult prea mari. Ai grijă ce valorifici în viaţă şi nu lăsa micile obstacole să te dărâme.

5. Fă schimbări mici, cu potenţial mare

Câteodată, micile schimbări sunt cele care aduc cele mai surprinzătoare beneficii în viaţă. Fă-ţi un program de somn sănătos şi respectă-l, renunţă la băuturile acidulate şi la dulciuri 6 zile pe săptămână sau propune-ţi să începi o activitate nouă, care să îţi facă realmente plăcere. Până la finalul anului, poţi observa că toate aceste detalii aparent minore te-au transformat într-o persoana mult mai fericită.

6. Mimează fericirea până o simţi

Acţiunile nasc întotdeauna sentimente. Când te simţi tristă, comportă-te de parcă ai fi veselă. Când te superi pe cineva, surprinde-l cu un gest frumos sau spune-i o vorba bună – vei vedea cum starea ta de dispoziţie se va îmbunătăţi instant! Şi nu uita: Tu eşti singura persoană responsabilă de fericirea ta şi de starea ta de bine! Nu mai aştepta să te facă alte persoane fericită!


Distribuie