Habar n-aveai! De câte ore de somn are nevoie creierul tău pentru o funcţionare PERFECTĂ

Distribuie

Nu ai nevoie de suplimente pentru a îmbunătăţi funcţionarea creierului. Nu ai nevoie decât de un pui de somn. Poate că te simţi vinovat atunci când simţi nevoia să dormi câteva minute în timp ce eşti la birou. Chiar dacă somnul la birou este tabu, studiile au demonstrat că şi numai câteva minute de odihnă cresc funcţiile cognitive şi productivitatea.

Beneficiile unui pui de somn

1. Funcţii cognitive îmbunătăţite

Ţi s-a întâmplat vreodată să te confrunţi ore în sir cu o problemă şi apoi după ce ai închis ochii câteva minute, brusc să găseşti soluţia, iar lucrurile să devină mai clare? În acele clipe creierul se simte odihnit, stimulat şi alert, iar atenţia şi concentraţia ta s-au îmbunătăţit. Un studiu în US a scos la iveală că partea dreaptă a creierului, care este asociată cu creativitatea, este mai ocupată în timp ce tu dormi în vreme ce partea stângă a creierului este mult mai „tăcută”. Nu este de mirare că un pui de somn aduce atât de multe beneficii. În timpul zilei o persoană este expusă la o mulţime de informaţii iar odihna scurtă protejează creierul de suprasolicitare şi îl ajută să absoarbă noile informaţii, astfel ca învăţarea şi memoria sunt îmbunătăţite.

2. Poate rezolva tulburările de somn

Dacă suferi de insomnie atunci un pui de somn după amiază te va ajuta să te simţi mai odihnit, plin de energie şi, în general, corpul tău va funcţiona mai bine.

3. Este relaxant

Nivelul cortizolului, hormonul stresului, scade semnificativ după o repriză scurtă de somn.

Care este cea mai bună durată a unui pui de somn

Oamenii de ştiinţă nu au ajuns încă la o concluzie, iar cel mai folositor pui de somn depinde de ce îţi doreşti sau vrei să obţii.

4. Un somn de 10-20 de minute

Este bun pentru îmbunătăţirea nivelului energetic şi te ajută să treci imediat la treabă.

5. Un somn de 30 de minute

Îţi face mintea mai alertă şi ascuţită, partea mai puţin bună este că te vei simţi adormit imediat ce te vei trezi.

6. Un somn de 60 de minute

O astfel de repriză de odihnă este bună pentru memoria cognitivă (precum amintirea feţelor, numelor, evenimentlor).

7. Un somn de 90 de minute

Îmbunătăţeşte memoria procedurală (ca atunci când înveţi să mergi pe bicicletă sau să cânţi la pian) şi creativitatea. De obicei te trezeşti rapid după un astfel de somn.

Tipul ideal pentru un pui de somn

Cei mai mulţi dintre oameni se simt obosiţi între 1 şi 4 după amiază aşa că atunci este recomandă să se odihnească timp de câteva minute. Nu te culca mai târziu de ora 4 întrucât îţi poate afecta somnul de noapte.

sfatulparintilor.ro.

 

 

 


Distribuie
..