Cum să adormi într-un minut

Distribuie

Dacă ai probleme cu somnul și nu te ajută nici număratul oilor și nici băutul unui pahar de lapte îndulcit cu miere, medicul Andrew Weil a dezvoltat o tehnică prin care poți adormi într-un minut.

Metoda se numește 4-7-8 și se bazează pe pranayama – yoga. Anumite exerciții de respirație pot regla cantitatea de oxigen organismului. În afara faptului că această tehnică te poate ajuta să adormi mult mai repede, poate regla tensiunea arterială sau poate în timpul atacurilor de panică.

Metoda 4 – 7 – 8 – în ce constă

Începi prin a duce vârful limbii în spatele dinților de sus și prin a încerca să o lipești cât mai mult de cerul gurii. Respiră pe nas și numără în gând așa Unu Missisipi, Doi Missisipi, Trei Missisipi, Patru Missisipi. După asta ține-ți respirația timp de șapte secunde. Expiră pe gură numărând în gând până la opt Mississipi. Controlează viteza și presiunea aerului cu ajutorul limbii. Procesul se repetă de patru ori.

Respirația ușoară ajută la o oxigenare mai bună și, datorită faptului că îți ții respirația oxigenul acela va ajunge direct în sânge. Expirarea controlată ajută la eliminarea completă a dioxidului de carbon din plămâni. Aceasta duce la un efect de calmare, o scădere a pulsului și te ajută să dormi.

Această tehnică poate fi folosită și dimineața și seara. După opt săptămâni, poți crește frecvența de la 4 inhalari la 8. Vei simți efectele benefice, somnul va veni mai repede și calitatea lui va fi sporită.

unica.ro.


Distribuie