Activităţile care sunt INTERZISE în pat

Distribuie

În pat nu ai voie să faci altceva decât să dormi, sau să faci sex. Însă, mulţi dintre noi folosim patul la mult mai multe activităţi care se înterpun între un somn odihnitor şi ochii larg deschişi şi roşii de nesomn. „Huffington Post“ a realizat o listă cu activităţi nesănătoase pe care nu ar trebui niciodată să le faci în pat.

1. SMS-urile strică somnul  
Dar nu numai ele, ci şi verificatul e-mailurilor, „wall-ul“ Facebook-ului sau serialele de care nu poţi să te laşi. Dispozitivele electronice strălucitoare trimit valuri de lumină albastră care inhibă hormonul care induce somnul: melatonina. Peste 95% din oamenii de la oras au acest obicei nesănătos. Ca să dormi mai uşor, pune deoparte aceste dispozitive malefice cu cel puţin o oră înainte de culcare.   
2. Televizorul, duşmanul somnului odihnitor   
Pe lânga producerea de melatonina, televizorul din dormitor nu te relaxează de niciun fel, chiar dacă ai impresia asta. „Exista o mare diferenţă între relaxare şi distragere“, este de parere profesorul american de psihiatrie Michael A. Grandner de la Universitatea din Pennsylvania. Televizorul, în special dacă redă un program plin de acţiune, intră în cea de-a doua categorie: este o simplă distragere de la problemele de zi cu zi.    

Adevărata relaxare va veni ca urmare a unei respiraţii controlate, adânci, a unei inimi care bate sănătos (dar nu agitat), a muşchilor relaxaţi şi a gândurilor mai liniştite. Este de ajutor şi o rutină relaxantă înainte de a te băga în pat, cum ar fi cititul (de preferabil în fotoliu, nu în pat).   

3. Dacă n-ai somn, nu te zvârcoli şi răsuci, vei înrăutăţi situaţia  
Sună nebuneşte, însă pentru a obţine un somn odihnitor, dă-te jos din pat. Să stai întins în pat în întuneric, cu ochii pe ceas calculând cât timp mai ai de dormit dacă vei aţipi chiar în momentul respectiv nu este de ajutor. În loc să faci asta, ieşi din aşternuturi şi plimbă-te puţin, fă o activitate relaxantă, eventual bea un pahar cu lapte cald. Abia apoi întinde-te din nou în pat şi încearcă să dormi.   

4. Nu-ţi ajunge munca de la serviciu, trebuie s-o mai aduci şi în pat?
Orice altceva în dormitor în afară de sex şi somn, după cum spuneam, este complet interzis. Dacă lucrezi din pat (lucru care nu e imposibil pentru că 8 din 10 persoane îşi aduc munca acasă) vei „slăbi asocierea mintală dintre dormitor şi somn“, după cum spune un raport al Diviziei pentru Somn din cadrul Universitatii Harvard, SUA.
  
5. Prietenul tău blănos trebuie să-şi găsească alt loc să doarmă 
Azorel poate fi foarte confortabil, dar trimite-l în patul lui. Animalul de casă în pat cu tine este o invitaţie deschisă la un somn tulburat. Pe lângă latratul şi zvârcolitul lui Azorel, te vei lupta şi cu mătreaţa animalului, care poate declanşa alergii.   

6. Caldura nu te lasă să dormi   
Cu toate că nu există ceva mai atrăgător decât un pat cald, un pat prea cald nu te va ajuta să dormi. Temperatura optimă a dormitorului pentru un somn odihnitor este între 15 şi 19 grade Celsius, aşa spun specialiştii.   


Distribuie