Lipsa somnului are aceleași efecte asupra creierului precum alcoolul

Distribuie

Poate te întrebi de ce atunci când ai dormit prea puțin ai acea senzație ușor euforică, îți vine să râzi din orice și arăți de parcă ai fi petrecut toată seara în oraș.

Nu sunt deloc întâmplătoare aceste stări pe care le ai atunci când nu ai dormit suficient. Cercetătorii britanici de la Universitatea Oxford au descoperit faptul că lipsa somnului are aceleași simptome precum consumul de alcool.

Mulți dintre noi nu reușesc să doarmă suficient și se mulțumesc cu șase sau șapte ore de somn, în loc de cele 8 recomandate de medici, pentru ca organismul nostru să funcționeze normal.

Studiul realizat de o echipă de oameni de știință de la Universitatea Oxford, dar  și din cadrul Societății pentru Sănătate Publică din Regat, au adus la lumină o serie de riscuri la care este expus organismul nostru atunci când nu dormim suficient. Din această cauză, oamenii sunt predispuși la boli precum cancer, boli cardiovasculare, boli mintale sau obezitate.

Iar efectele demonstrate de aceștia sunt asemănătoare celor pe care le are consumul de alcool. Așadar, concluziile studiului arată că un adult care nu a dormit 17 ore suferă aceleași simptome ca atunci când ar avea 0,05 la sută alcool în sânge. Ceea ce ar putea însemna că o persoană aflată în această situație devine un pericol în trafic.

La 24 de ore fără somn, însă echivalentul cantității de alcool în sânge crește până la 0,1 la sută. Așadar, o noapte fără somn este similară unei nopți în care ai băut două sau trei beri, susțin experții.

Ai probleme cu somnul? Iată câteva trucuri care te vor ajuta să dormi!

Nu mai sta la calculator

Studiile arată că timpul petrecut la calculator ne îmbolnăvește și ne scurtează viața. Cu atât mai mult cu cât nu îl oprești decât înainte să te bagi în pat. Medicii recomandă ca orice aparat să fie oprit cu o oră înainte să mergi la somn.

Sportul

Exercițiile fizice nu te ajută doar să slăbești. Îți dau un tonus bun, te binedispun și te ajută să adormi mai repede. Pe lângă acest lucru, ai parte de un somn continuu, deci nu te mai agiți peste noapte și te trezești foarte bine dimineața.

Alimentele

Laptele, bananele, ceaiul de mușețel și mierea sunt alimente care te ajută să ai un somn odihnitor. Consumă unul dintre aceste alimente cu câteva ore înainte de culcare, ca să poți dormi ca un bebeluș.

unica.ro.


Distribuie