Iată ce alimente nu-i plac… inimii

Distribuie

Vrei să eviți problemele cardiace?  Atunci ar trebui să te uiți mai atent în farfurie. Există o serie de alimente care, deși plac stomacului, nu prea sunt agreate de inimă, cum s-ar zice. Iată ce alimente nu-i plac inimii, și de care dintre ele ar trebui să te fereşti:

Carnea procesată – chiar dacă sunt preparate din carne slabă, alimentele sau semipreparatele precum hot dog, șuncă presată sau alte delicatese, conţin o grămadă de sare, dar şi nitriţi şi nitraţi, substanţe extrem de dăunătoare pentru inimă. Specialiștii avertizează că, o dată procesată, carnea își pierde calităţile nutritive. Așadar, carnea procesată este mai săracă în proteine şi mai bogată în grăsimi decât orice preparat pe care l-ai găti tu în casă.

Carnea roşie – dacă semi-preparatele din carne nu sunt bune pentru inima ta, asta nu înseamnă că poți da iama în friptură. Desigur, nici o alimentaţie bazată exclusiv pe legume nu este sănătoasă.  Cea mai bună dietă are la bază moderaţia. Alege întotdeauna carnea macră de vită şi prepar-o pe grătar, pentru a-i păstra calităţile nutritive.

Pizza – o bucată de pizza conţine două treimi din cantitatea zilnică recomandată de grăsimi saturate. Chiar şi atunci când optăm pentru o pizza fără carne, alegerea nu este una bună, deoarece multe produse lactate sunt extrem de procesate şi conţin mai multe grăsimi decât carnea.

Produsele de patiserie – grăsimile nesaturate se obţin în urma procesării uleiurilor vegetale, cu scopul de a le face să fie mai solide. Sunt ieftine, uşor de realizat, pot fi refolosite şi sunt greu perisabile. Totodată, aceste grăsimi sunt nocive pentru inimă. Chiar dacă producătorii încearcă să reducă procentul de grăsimi din alimente, este aproape imposibil ca un produs de patiserie să nu conţină măcar puţină margarină.

Alimentele prăjite – întrucât restaurantele obişnuiesc să refolosească uleiul în care sunt prăjite alimentele, grăsimile devin tot mai nocive. Un studiu a arătat că modul în care îţi prăjeşti alimentele este decisiv pentru sănătatea inimii tale. Astfel, nu contează atât de mult că aceste alimente sunt prăjite, ci contează ca ele să fie prăjite într-un ulei cât mai sănătos pentru inimă. Și folosit o singură dată.

avantaje.ro


Distribuie