Formula care te ajută să dormi bine

Distribuie

Somnul este extrem de important pentru organism, pentru că te ajută să te refaci după o zi obositoare și să previi bolile cronice. Îți dăm o formulă care îți asigură o odihnă fără probleme.

Graig Ballantyne este un antrenor de fitness, dar și autor al unui blog despre mâncare sănătoasă și modalități care te ajută să te trezești devreme. El este cel care a creat formula „10 – 3 – 2 – 1 – 0”, care are rolul de a te ajuta să te trezești odihnită și plină de energie, potrivit brightside.me.

Potrivit lui Ballantyne, pregătirile pentru un somn bun încep de după-amiază. Sunt cinci momente cheie de care trebuie să ții cont, ca să nu te trezești în timpul nopții sau să suferi de insomnii.

formula somn

Cum funcționează formula care te ajută să dormi bine

10 ore – de atâta timp are nevoie sângele pentru a se curăța de substanțele stimulante precum cofeină zahăr.

3 ore – atâta timp trebuie să se odihnească organismul tău fără să folosească energie pentru a digera alimente grele ori pentru a elimina efectele consumului de alcool.

2 ore – nu mai ai voie să te gândesc la nimic ce ține de muncă, dacă vrei ca mintea ta să fie pregătită de odihnă. Citește o carte sau fă câteva exerciții de meditație.

1 oră – închide toate dispozitivele electrice. Nu mai da telefoane, nu îți mai verifica email-ul, nu mai vorbi cu nimeni pe Facebook. Trebuie să îți lași ochii să se odihnească.

0 – dacă reușești să te ridici din pat fără să apeși butonul snooze, te vei obișnui să te trezești astfel, mai ales că vei di odihnită. În plus, vei avea mai multă energie în timpul zilei.

Dacă respecți această formulă, vei avea un somn lung și liniștit și nu te vei trezi în timpul nopții. Este cel mai bun mod în care te poți pregăti pentru o zi de muncă.

Cum te afectează lipsa somnului

Insomniile și problemele cu somnul te fac să nu te poți concentra și să te simți lipsită de energie. Pentru a combate această stare, vei simți nevoia să mănânci dulciuri și să bei cafea, iar aceste alegeri vor duce la îngrășare. Cu timpul, lipsa somnului duce la boli de inimă, hipertensiune arterială, accident cerebral și diabet. În plus, când nu te odihnești bine, pielea îți îmbătrânește mai repede și riști să intri în depresie.

unica.ro.


Distribuie