Cum slăbești fără să pierzi masă musculară. Ce alimente trebuie să privilegiezi

Distribuie

Toate ne-am dori să slăbim repede, dacă se poate fără dietă și fără pic de sport. Din păcate, este o utopie. Slăbitul rapid este, într-adevăr, posibil, dar doar prin înfometare, iar înfometarea duce la slăbirea masei musculare.

În realitate, în urma unui regim foarte restrictiv care nu e dublat de activitate sportivă, deși cântarul arată mai puține kilograme, scăderea se datorează diminuării procentului de masă musculară mai degrabă decât procentului de grăsime. Vrei să afli cum slăbești fără să pierzi masă musculară? Nutriționiștii recomandă privilegierea numitor alimente.

Cum slăbești fără să pierzi masă musculară

În primul rând, respectă cele trei mese principale. La fiecare din cele trei mese trebuie să ai câte o sursă de proteină animală – pește sau ouă -, alimente care conțin amidon (cereale, produse de panificație, fasole, linte, mazăre, năut, soia, cartofi), legume, un fruct și un produs lactat. Reține! Nicio masă fără feculente (alimente care conțin amidon)! Nicio masă fără legume și fructe! Nicio masă fără proteine!

Nu bea decât apă! Nu sucuri – nici acidulate, nici neacidulate! Nici măcar apă aromatizată, întrucât gustul dulceag al acesteia determină corpul să secrete insulină. În consecință, organismul va gestiona prost zahărul și grăsimile.

Altfel spus, poți să slăbești fără să pierzi masă musculară doar echilibrându-ți alimentația. În realitate, nici măcar nu este vorba despre o dietă de slăbire. Când mănânci echilibrat, senzația de sațietate se instalează foarte repede. Este foarte util să adopți o alimentație în care să nu ai senzația că te privezi.

Ce se întâmplă în organism atunci când ții o dietă de slăbire

În corp, există două mase distincte – masa musculară și masa de grăsime. Mușchii nu sunt niciodată prea mulți, în schimb, masa de grăsime poate fi mai multă decât avem nevoie. Mușchii funcționează ca o turbină care arde în permanență caloriile pe care noi le consumăm. Pentru a-și îndeplini funcția de turbină, mușchii au nevoie de energie. Energia este adusă prin alimentație.

Dacă într-un regim de slăbire clasic pierzi atât masă de grăsime, cât și masă musculară, asta înseamnă că ai nevoie din ce în ce mai puțin de energie. Prin urmare, intri într-o spirală în care, pentru a-ți menține greutatea, ești nevoit să mănânci din ce în ce mai puțin. Atunci când vei avea chef să mănânci mai mult, amintește-ți că masa musculară, cea care ardea caloriile, s-a diminuat. Asta înseamnă că te vei îngrășa. Am descris aici efectul yo-yo, cu care se confruntă 90% dintre persoanele care țin o dietă clasică.

Acum că ai aflat cum slăbești fără să pierzi masă musculară, ia-ți gândul de la diete și îndreaptă-l către reechilibrarea alimentară.

avantaje.ro


Distribuie