Cum echilibrezi hormonii pe cale naturală

Distribuie

Ești obosită tot timpul, ți se face foame chiar dacă tocmai ai luat masa și starea de spirit ți se modifică în mod inexplicabil? Hormonii ar putea fi problema. Deși majoritatea femeilor cred că sunt legați strict de menstruație, realitatea este că hormonii afectează toate funcțiile organismului.
Dezechilibrele hormonale îți pot pune în pericol frumusețea, liniștea, relaxarea, glicemia și imunitatea. Din acest motiv contează foarte mult să acționezi pentru a preveni efectele secundare. Pune și tu în aplicare planul propus de specialiști pentru a te simți mereu bine, fără să fii nevoită să stai în pat, să te îngrași sau să te confrunți des cu depresia ori pesimismul.

Iată cum poți acționa pentru a echilibra hormonii pe cale naturală:

1. Fă mai multă mișcare

Dacă te afectează starea de oboseală este posibil să ajungi să dormi chiar și 12 ore și să ai în continuare nevoie de un pui de somn în timpul zilei. Problema este că nu contează numai cât dormi, ci mai ales calitatea odihnei. Exercițiile fizice realizate seara îți vor reface echilibrul pentru că favorizează un somn profund, iar a doua zi te vei trezi complet revigorată. Mișcarea reduce excesul de estrogen din organism, reglează nivelul de cortizol și previne rezistența la insulină.

2. Ia suplimente cu acizi grași Omega-3

Iată cel mai eficient tip de suplimente pentru a preveni orice dezechiliibru hormonal. Dacă nu consumi pește în fiecare zi cel mai probabil nu vei obține doza necesară de acizi grași Omega-3. Acest deficit îți poate periclita echilibrul hormonal pentru că aceste grăsimi sunt baza pentru crearea hormonilor de care are nevoie organismul tău. De asemenea, au un rol esențial în transportul hormonilor spre fiecare organ în parte și susțin producția de serotonină la nivelul creierului, care previne fluctuațiile stării de dispoziție.

3. Folosește plantele benefice

Și plantele sunt utile pentru stabilizarea nivelului de hormoni și prevenirea exceselor sau a carențelor. Bea în fiecare zi ceai Rooibos, de ghimbir, ceai de mușețel, de mentă și de schinduf. Le poți găsi și sub formă de capsule dacă ai un program foarte aglomerat și nu ai timp să prepari ceai la ore fixe.

4.Alege semințele ca gustare crocantă

Sunt principalul remediu natural recomandat de specialiști pentru a echilibra hormonii după oprirea administrării de pilule anticoncepționale. În prima zi de menstruație consumă o lingură de semințe măcinate de dovleac și in, cu ulei de măsline. Semințele de in conțin Omega-3 și lignani, care reduc excesul de estrogen, iar semințele de dovleac conțin mult zinc, mineralul care susține un nivel optim de progesteron. Continuă cu acest dozaj până la jumătatea ciclului menstrual.
După acest moment consumă în fiecare zi o lingură de semințe măcinate de floarea soarelui și susan, cu ulei de primulă. Semințele de floarea soarelui îți furnizează seleniu, mineral esențial pentru echilibrarea hormonilor tiroidieni, iar semințele de susan conțin lignani. Deși efectele sunt mai puternice când alegi semințele crude, poți consuma și unt din semințele mentionate sau varianta rumenită la cuptor.

5. Ține stresul sub control

Cortizolul, supranumit „hormonul stresului”, influențează decisiv toți ceilalți hormoni. Pentru a preveni dezechilibrele hormonale este esențial să-ți stabilești o strategie utilă de gestionare a situațiilor dificile și a emoțiilor negative.
Poți încerca exercițiile de meditație, ședințele de yoga, plimbările în natură, coloratul, croșetatul sau orice altă activitate care te relaxează.

6. Redu consumul de alcool și cafeină

Alcoolul afectează negativ nivelul de zahăr din sânge, crescând producția de insulină, iar cafeina crește tensiunea arterială și stimulează producția de cortizol. Aceste două substanțe formează un cocteil negativ, care favorizează dezechilibrele hormonale pentru că stimulează producția excesivă a hormonilor care gestionează toate funcțiile majore ale organismului.

Distribuie