Ce alimente ne protejează de bolile de inimă?

Distribuie

Suntem ceea ce mâncăm. Cu siguranță ai mai auzit această sintagmă. Există suficiente dovezi care să arate că ceea ce oferim corpului nostru ne poate face rău sau ne poate vindeca. Iar când vine vorba de o inimă sănătoasă este important să ținem cont de ceea ce mâncăm. Numai aşa vom putea preveni apariṭia bolilor cardiovasculare. 

Ce alimente ne protejează de bolile de inimă?

Fructele și legumele consumate în fiecare zi. Sunt recomandate cinci bucăți de fructe și legume pe zi, dar nu mai mult de un suc zilnic, deoarece nu are aceleași proprietăți ca fructul întreg.

Cereale integrale. În general, orezul, grâul și secara sunt rafinate, dar cele integrale au proprietatea de a proteja inima. Acestea reduc riscul de diabet zaharat de tip 2, hipertensiune arterială și boli de inimă.

Limitează consumul de sare. Există dovezi că reducerea consumului la 3 grame pe zi oferă aceleași beneficii ca renunțarea la fumat. Se consideră că cea mai mare parte a sării ingerate provine din alimente cum ar fi pâinea, sosurile, brânzeturile, produsele din carne și produsele alimentare semipreparate sau ambalate.

Mănȃncă regulat nuci. Consumul de nuci este recomandat regulat, dar fără abuz, deoarece este bogat caloric. Două până la trei nuci la micul dejun sunt suficiente.

Mai mulṭi pești decât carne roșie. Este o regulă de bază pentru a preveni afecṭiunile cardiovasculare. Alege să creşti consumul de sardine, macrou, ton sau somon deoarece acestea oferă grăsimi sănătoase, cum ar fi omega 3 şi omega 6. În plus, redu aportul de carne roșie la minimum.

Optează pentru produse lactate cu conținut scăzut de grăsimi. Acestea sunt esențiale pentru a evita osteoporoza, dar grăsimea lor este în detrimentul sănătății cardiovasculare, deci este de preferat ca persoanele în vârstă să le consume degresate.

Renunṭă la băuturi zaharoase şi limitează consumul de alcool. Se sugerează un consum foarte moderat, nu mai mult de un pahar pe zi.

Practică exerciții. O jumătate de oră de activitate fizică pe zi (chiar dacă este doar o plimbare) este cea mai bună completare pentru o dietă echilibrată şi protejarea de boli cardiovasculare.

avantaje.ro


Distribuie