Top 5 alimente care ne ajută organismul să fie SĂNĂTOS

Distribuie

În viața de zi cu zi sunt alimente pe care le consumăm și ne ajută să ne menținem corpul sănătos, dar sunt și alimente ne fac rău. SportNews.ro vă prezintă 5 alimente care ne ajută corpul să fie sănătos.

1. SAREA DE HIMALAYA

Sarea este un nutrient esențial de care organismul are nevoie. Este importantă în pentru transportul nutrienților în celule, reglarea tensiunii arteriale, schimburi de ioni și multe altele, scrie sportnews.ro.

Sărurile sunt însă diferite.
Sarea de masă este rafinată, deposedată de toate mineralele, cu excepția sodiului și clorului. Aceasta nu are același impact biologic asupra organismului ca sarea nerafinată, care are surplus de minerale.

Una dintre cele mai complete și nutritive este sarea de Himalaya.
Această sare s-a format de milioane de ani, în straturile munților care i-au dat și denumirea. Ea conține multe minerale care îi dau și culoarea roz.

2. GHIMBIRUL 

Proprietăţile utile ale ghimbirului sunt cunoscute din timpuri străvechi. Până în prezent, planta este folosită în mod activ în medicina orientală, care astăzi se bucură de o mare popularitate.

Sunt bine cunoscute proprietăţile antivirale şi antibacteriene ale rădăcinii de ghimbir. În caz de răceli, boli respiratorii, gripă, ceaiul de ghimbir vă va pune mai repede pe picioare. Tinctura rădăcinii de ghimbir este utilă pentru durerile de gât.

3. MĂRUL 

Pentru că suntem în plină de iarna și petru că legumele și fructele sunt foarte scumpe, trebuie să ne îndreptăm spre mere.
Suntem atât de obișnuiți cu ele, încât nu mai vedem multiplele beneficii pe care merele le aduc.

Merele sunt pline de fibre și de antioxidanți. Fibrele susțin bunul mers al intestinelor. Iar antioxidanții te protejează de efectul radicalilor liberi, păstrându-ți tinerețea și frumusețea. Sustin sistemul imunitar. Merele sunt considerate o buna sursă de Vitamina C, un ajutor serios al sistemului imunitar. Conțin destul de multe vitamine din complexul B, iar în cantități mai mici și potasiu, fosfor și calciu.

4. ARDEIUL IUTE

Cultivat acum în întreaga lume, ardeiul iute reprezintă un stimulent și un antiseptic ce conține o mare cantitate de vitamina C și betacaroten. Poate regulariza circulația sângelui și poate întări inima, arterele și nervii. Conține, de asemenea, vitaminele K și B6, potasiu, fibre alimentare, tiamină, riboflavină, niacină, acid folic, fier, magneziu și fosfor.

Ardeiul iute determină arderea rapidă a grăsimilor din corp. Prin utilizarea sa în mâncărurile care, astfel, devin codimentate, caloriile în plus sunt arse.

5. ROȘIILE

Roșia are vitamine, minerale și antioxidanți. Are toți cei 9 aminoacizi pe care organismul nostru nu îi poate produce, iar cantitatea de proteină din ea e destul de mare: 12% din numărul de calorii.


Distribuie