Strugurii ÎNGRAŞĂ?! Descoperă câte CALORII are poama şi beneficiile sale pentru sănătate

Distribuie

Toata lumea ştie că într-o cură de slăbire nu se mănâncă banane, struguri şi pere. Nimeni nu se întreabă în ce cantitate avem voie să mâncăm aceste fructe. Remarcabili prin savoarea lor, strugurii sunt un aliat preţios în lupta împotriva bolilor cardiovasculare. Reprezintă în plus şi o sursă importantă de vitamine şi minerale esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.

Strugurii conţin mai multe flavonoide, cum ar fi quercitina, catechina, epicatechina, proantocianidine şi antociani.  Aceşti compuşi fenolici sunt puternici antioxidanţi, care pot neutraliza radicalii liberi din organism, prevenind astfel apariţia bolilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer şi a diferite boli cronice.
Şi pentru că ne aflăm în plin sezon al strugurlior, profităm din plin de aceste daruri ale naturi. Te-ai întrebat vreodată dacă strugurii îngraţă? Iată câte calori se conţin într-o sută de grame de struguri:

Beneficiile consumului de struguri

– Combaterea afecţiunilor cardiovasculare.

Mai multe studii au demonstrat efectul pozitiv pe care îl are consumul de stuguri roşii asupra sănătăţii aparatului cardiovascular. Printre efectele observate, amintim  îmbunătăţirea funcţiei endoteliale (elasticitatea sau capacitatea vaselor sanguine de a se dilata sau contracta) precum şi creşterea capacităţii antioxidante a sângelui.   Alte studii au demonstrat şi un consum însemnat de struguri scade oxidarea colesterolului rău, scăzând riscul de apariţie a cheagurilor sanguine. În cele din urma, consumul de suc ​​de struguri a fost, de asemenea, asociat cu o scădere a tensiunii arteriale.

– Protecţie în faţa cancerului.

Consumul de suc ​​de struguri ar avea, conform unor studii, un efect protector împotriva cancerului. Studiile efectuate până acum au demonstrat efectul pozitiv al consumului de struguri în prevenţia apariţiei cancerului mamar şi al celui de colon.

– Funcţiile cognitive.

Mai multe studii au demonstrat efectul pozitiv al consumului de struguri asupra memoriei şi capacităţii motrice.  Aceste rezultate sunt importante in prevenţia maladiei Alzheimer.

sursa: efemina.ro


Distribuie