Risotto cu legume verzi şi ciuperci

Distribuie

Alături de paste, risotto este cel de-al doilea preparat emblematic al bucătariei italiene. În varianta sa cea mai simplă, este o mâncare de orez consistentă, bogată în arome pe care şi le ia din ingredientele alături de care este gătit: supă de legume, unt, parmezan şi şofran, reţetă cunoscută şi sub numele de Risotto alla Milanese.

Poate fi gătit în sute de combinaţii cu legume, ciuperci, fructe de mare, ierburi aromate şi mirodenii de tot felul, după gustul şi imaginaţia fiecăruia. Risotto nu este doar versatil, ci şi uşor de preparat, motiv pentru care s-a răspândit în bucătăriile din întreaga lume şi poate fi servit ca preparat de sine stătător sau garnitură alături de alte mâncăruri.

Dar cum putem găti un risotto uşor şi repede? Iată câteva sfaturi de care trebuie să ţineţi cont:

  • Pregătiţi o supă bogată din legume.
  • Folosiţi orez special pentru risotto (Carnaroli) ce absoarbe uşor supa în care este gătit.
  • Înmuiaţi ceapa/prazul tăiat mărunt în tigaia încinsă cu ulei de măsline dupa care puneţi și orezul.
  • Adăugaţi treptat peste compoziţie supa fierbinte de legume şi amestecaţi continuu până ce orezul capătă o textură cremoasă.
  • Timpul de preparare este menţionat pe ambalajul orezului.

Vă propunem azi reţeta noastră de risotto din orez delicios tras la tigaie cu ciuperci, mazăre şi fasole verde,  aromat cu usturoi, mărar şi pătrunjel.

Reţeta este de complexitate ușoară și poate fi preparată de oricine.

Risotto cu legume verzi şi ciuperci 

Ingrediente:

  • Orez: 150 g
  • Mazăre : 50 g
  • Fasole verde: 50 g
  • Ciuperci Champignion: 30 g
  • Ciuperci Shiitake: 30 g (sau orice alt fel de ciuperci, după preferinţe)
  • Urechi de lemn: 30 g
  • Pătrunjel verde: 1 g
  • Mărar verde: 1g
  • Spanac: 5 g
  • Praz: 100 g
  • Supă de legume: 100 ml
  • Usturoi: 1 g
  • Smântână de orez: 60 ml
  • Ulei de măsline: 50 ml
  • Sare şi piper, câte 1 vârf de cuţit, după gust

Preparare:

Se încinge uleiul în tigaie în care se adaugă prazul şi apoi ciupercile cu un praf de sare. După maxim 2 minute, punem fasolea verde, iar după alte 2 minute, mazărea şi usturoiul ras. Amestecul de legume se rumeneşte timp de 4 minute, după care se stinge cu 1 lingură de supă de legume şi smântâna de orez. Adăugăm piperul, mărarul şi pătrunjelul, iar dupa alte 2 minute, spanacul.

La final, orezul pregătit conform indicaţiilor de mai sus se amestecă uşor în compoziţia rezultată şi tragem totul la tigaie 2-3 minute, astfel încât orezul să își ia toate aromele din amestecul de ingrediente. Când este gata, dăm deoparte.

Se așază în farfurie şi se presară deasupra alunele rumenite și măcinate (sau orice alt tip de nucă preferaţi).

Se serveşte aburind şi cu multa poftă!

Succes!


Distribuie
..