Prepară bucate delicioase din PORUMB. Iată 5 reţete sănătoase

Distribuie

Porumbul nu este nu numai un aliment delicios cu care ne putem răsfăţa pe timpul verii, ci şi o cereală bogată în fibre, care poate fi gătită în foarte multe modalităţi. Fie că vrei să-ţi surprinzi prietenii cu un prânz deosebit, fie că vrei să te delectezi cu ceva bun, poţi folosi porumbul ca ingredient principal al mâncării pe care o prepare.

Boabele de porumb sunt o sursă bogată de grăsimi sănătoase, conţin vitaminele (A, B, C, E), săruri minerale (magneziu, potasiu, fosfor) şi fibre. Datorită substanţelor nutritive pe care le conţine, acest aliment are efect detoxifiant, ne ajută sa ne menţinem în formă şi să ne dezvoltăm musculatura frumos.

Iată cinci idei de reţete inedite pe care le poţi pune şi tu în practică. 

1. Porumb copt pe grătar, cu brânză şi lime.
Unge porumbul cu puţin ulei de măsline, sărează-l şi pune-l pe grătar pentru 5 minute, întorcându-l din când în când de pe o parte pe cealaltă. După ce e gata, aşează-l pe o farfurie, pune brânza rasă deasupra şi serveşte-l cu felii de lime. 

2. Salată de porumb cu fasole neagră la conservă, roşii şi ceapă.
Toacă ingredientele, amestecă-le într-un bol şi asezonează-le cu ulei de măsline, sare, piper şi puţină zeamă de lămâie.

3. Supă cremă de porumb.
Supă cremă de porumb este o idee excelentă pentru prânz! La 300g de boabe de porumb proaspete, folosiţi 5 cartofi şi 50 ml de smântână pentru gătit. Fierbeţi cartofii, porumbul şi o ceapa mică, scurgeţi apa, adăugaţi smântâna şi 100 ml din zeama în care au fiert legumele şi asezonaţi cu sare, piper şi puţină mentă. 

4. Omletă cu porumb.
Înlocuiţi legumele obişnuite cu boabe de porumb proaspăt şi telemea sărată. Un mic dejun perfect pentru vară.

5. Porumb fiert cu lămâie, unt şi pătrunjel.
Fierbeţi porumbul într-o oală. Într-un bol, amestecaţi zeama de la o jumatate de lămâie cu câteva fire de pătrunjel şi 50 g de unt. După ce porumbul s-a fiert, scoateţi-l pe o farfurie şi ungeţi-l cu dressingul obţinut.


Distribuie