Postul Paştelui: Alimentele pe care trebuie să le consumi şi să le eviţi în această perioadă

Distribuie

Postul Paştelui, sau postul dinaintea Învierii Domnului, este cel mai lung, important şi aspru din cele 4 posturi de durată ale Bisericii Ortodoxe. Postul a început pe 18 martie şi se va încheia pe 5 mai, durata acestuia fiind de 40 de zile. Vezi cum trebuie să te alimentezi ca să te simţi sătul şi în formă, şi ce trebuie să eviţi, pentru a nu-ţi crea probleme de sănătate.

Alimente indicate în post:

– Legume şi fructe proaspete de sezon,

– ciuperci,

– leguminoase ( linte,fasole, mazăre),

– avocado,

– oleaginoase neprăjite( migdale, nuci, seminţe de dovleac),

 – ovăz,

 – polen,

 – măsline.

Este recomandat şi consumul de:

 – cartofi fierţi sau copţi,

 – conopidă,

 – broccoli sau ghiveci de legume cu morcov şi ţelină.

Toate aceste alimente îţi vor înlocui, datorită vitaminelor variate pe care le conţin, energia de care ai nevoie şi pe care o pierzi neconsumând carne sau alte produse care conţin grăsimi.

Evitaţi să mâncaţi în post:

 – Pate vegetal,

 – mezeluri vegetale,

 – supe praf,

 – chiftele din soia,

 – margarină,

 – chips-uri.

Tot aici, evitaţi şi consumul de alcool pentru că acesta stimulează apetitul şi împiedică mobilizarea grăsimilor din depozite. Pe lângă faptul că acestea au un gust pe departe bun, sunt şi nocive, deoarece conţin o grămadă de E-uri.

Este indicat ca postul să fie ţinut doar de persoanele cu stare bună de sănătate, care nu suferă de diabet zaharat sau anemie. De asemenea, nu se recomandă la copii, vârstnicii cu starea de sănătate efectată, gravide, persoane care lucrează în condiţii deosebite (frig, muncă fizică grea).

Pentru a avea un regim echilibrat în perioada postului încercaţi să consumaţi 2 litri de apă în fiecare zi, şi mergeţi pe jos măcar jumătate de oră.


Distribuie