Motivele CURIOASE pentru care TREBUIE să iei cina mai devreme

Distribuie

Motivele pentru care nu reuşim să luăm cina la ora la care ar trebui sunt nenumărate, iar acest lucru poate cauza diverse probleme. Nutriționiștii atenţionează că mâncatul seara târziu îţi crează disconfort, iar mai devreme, îți poate aduce o serie de beneficii pentru sănătate.

Iată care sunt beneficiile, dacă mâncăm la o oră corespunzătoare:

Îţi controlezi greutatea

Când mănânci la ore târzii, ai tendința de a te înfrupta cu produse foarte calorice. În plus, dacă ai omis o masă în timpul zilei, ai șanse mai mari să mănânci exagerat de mult. Dacă sari peste micul dejun, mănânci mai mult la cină, iar astfel crește riscul de acumulare de depozite adipoase și de obezitate.

Mai puține arsuri 

Arsurile gastro-esofagiene se pot intensifica şi agrava când stai întinsă la orizontală. O metodă de a le evita este să nu mănânci târziu, chiar înainte de a te pune în pat. Mâncând mai devreme, îi dai organismului posibilitatea să digere normal, ceea ce scade riscul refluxurilor acide.

Un somn de calitate

Refluxurile acide cauzate de mâncatul înainte de culcare pot influenţa calitatea somnului. La arsuri se pot adăuga dureri abdominale, sau nevoia de a merge foarte des la veceu. Cel mai indicat ar fi să mănânci porții mai mici, ușoare, de iaurt sau lapte degresat, cereale, biscuiți din grâu integral.


Distribuie