Metode SIMPLE care îţi pun metabolismul în mişcare

Distribuie

Cei care cred că ”metabolism” este sinonim cu ”digestie” ar trebui să ştie că se înşeală. Metabolismul reprezintă o suită de transformări biochimice şi energetice care se petrec în interiorul organismului. Iar pentru că metabolismul este un proces, acesta poate fi încetinit sau accelerat.

La femei mai ales, un metabolism lent reprezintă o mare grijă pentru kilogramele în plus şi de aceea nu puţine sunt doamnele care caută sau recurg la tot felul de metode pentru accelerarea metabolismului. Înainte de a recomanda suplimente – despre care vom afla curând cât sunt de ”parşive” – medicii spun că există metode simple şi la îndemână pentru a avea un metabolism ideal, scrie libertatea.ro.

Micul dejun rămâne cea mai importantă masă a zilei

Profesorul Gheorghe Mencinicopschi afirma că ”românul nu este obişnuit să mănânce dimineaţa”. Cu toate acestea, prima masă a zilei, cea de dimineaţă, rămâne cea mai importantă, mai ales atunci când îţi doreşti să slăbeşti. La trezire, metabolismul nostru este încetinit din cauza somnului şi nu îşi revine decât după prima masă. Dacă aceasta are loc în jurul prânzului, trebuie să ştii că tocmai ai pierdut o jumătate de zi în care organismul ar fi putut consuma calorii într-un ritm rapid.

Pentru masa de dimineaţă sunt suficiente un pahar de suc de portocale, o felie pâine prăjită cu puţină miere sau brânză şi câteva fructe de pădure.

Nu mâncaţi prea puţin

Deşi pare puţin ciudat, sfatul nutriţioniştilor de a mânca suficient şi de a nu recurge la un regim alimentar bazat pe înfometare este deosebit de preţios. Dietele draconice nu fac decât să provoace o încetinire a metabolismului, ajungându-se astfel într-un punct în care nu se mai poate slăbi. Dacă mănânci echilibrat şi incluzi în alimentaţie fructe, legume şi proteine, metabolismul se va accelera, unul dintre efecte fiind pierderea surplusului de kilograme.

Fără alcool la masă

O masă bună stropită cu un vin bun este una dintre practicile precvente ale celor care ”se respectă”. Studiile arată că organismul este ”setat” să ardă la început caloriile conţinute de alcool, în timp ce caloriile provenite din alimente sunt doar stocate şi transformate în grăsime. Profesorul Mencinicopschi avertiza că prin consumul de alcool în timpul mesei putem risca, printre altele, dezvoltarea unei boli grave, pancreatita acută.

Variaţi mişcarea

Chiar dacă eşti o persoană activă, care face mişcare cu regularitate, trebuie să ştii că este recomandat ca, o dată la câteva luni, să schimbi programul de antrenamente. De exemplu, pot fi adăugate în programul cardio câteva exerciţii cu greutăţi sau o oră de spinning. În cazul în care nu ai posibilitatea de a merge la sală, o jumătate de oră de jogging sau 20 de minute de urcat scările sunt ideale.

Somnul şi relaxarea sunt vitale

Cine nu doarme suficient se îngraşă mai repede pentru că au tendinţa de a mânca mai mult, au arătat studiile de specialitate. În plus, apare şi oboseala cronică. Aceasta încetineşte capacitatea organismului de a funcţiona în mod optim, inclusiv arderea de calorii.

Nici somnul prea mult – peste 8 ore – nu este prea bun, decât acesta are rol de recuperare după lungi perioade de stres sau oboseală. Cel mai bine este să eviţi stresul şi să înveţi să te relaxezi în orice situaţie, pentru că stările tensionate nu sunt bune nici pentru psihic, nici pentru fizic. Stresul poate fi ţinut sub control cu respiraţii profunde, aromoterapie cu levănţică, puţină muzică liniştitoare şi gândire pozitivă.


Distribuie