Idei pentru un mic-dejun sănătos! Iată ce recomandă nutriţioniştii americani

Distribuie

Prima masă este cea mai principală şi trebuie să includă consumul alimentelor bogate în energie. Din păcate puţini au un mic dejun cu adevărat nutritiv, de aceea îţi prezentăm o serie de idei pentru un mic dejun rapid şi nutritiv, inspirate de la nutriţioniştii americani.

Acele persoane care respectă cu regularitate micul dejun sunt mai puţin predispuse la obezitate şi obosesc mai puţin. Mai mult decât atât, acestia sunt mai puţin predispuse la diabet sau chiar la  boli cancerigene.

Unt de migdale cu pâine prăjită şi fructe proaspete
Nutriţionistul Dawn Jackson Blatner recunoaşte că are patru tipuri preferate de mic dejun:
1. Terci de ovăz cu nuci/ seminţe şi fructe proaspete tăiate bucăţi, în special potrivit pentru „dimineţile înfometate”
2. Băutură „smoothie” verde, pentru dimineţile după serile cu cine bogate sau pentru cele foarte calde
3. Tofu cu sos pesto, omletă cu spanac şi pâine din făină integrală, recomandat pentru dimineţile cu mai mult timp liber
4. Unt de migdale pe pâine prăjită din făină integrală, alături de fructe proaspete, potrivit pentru o dimineaţă pe fugă.


Omletă în pită
Ompleta din două ouă preparată în doar o lingură de ulei de măsline este micul dejun de bază pentru nutriţionistul  Elizabeth M. Ward.
„Tai în jumătate o pită din făină integrală de 15 centimetri şi umplu fiecare bucată cu jumătate din omletă. Acopăr ouăle cu aproximativ 30 de grame de brânză rasă şi sos.”
Nutriţionistul, care menţionează că odată a adăugat o mandarină, spune că micul ei dejun trebuie să conţină câte o doză din fiecare grupă de alimente: cereale integrale, lactate şi fructe şi în jur de 20 de grame de proteine.

Pizza-chiflă englezească
Micul dejun al nutriţionistului Joy Bauer.
Cum se prepară:
Taie pe jumătate o chiflă din făină integrală şi pune părţile la prăjit. Acoperă fiecare jumătate cu sos de roşii, cu brânză mozarella semi-degresată rasă şi un praf de piper roşu. Se pun la cuptor şi se coc la foc mic până când brânza se topeşte.


Unt de arahide şi smoothie de banane
Nutriţionistul Susan Mitchell,, are de ales între două reţete de mic dejun. Prima constă într-o băutură „smoothie” făcută din: lapte degresat, iaurt grecesc slab, banană îngheţată, una sau două linguri de seminţe de in şi una sau două linguri de unt de arahide sau de migdale şi gheaţă.
A doua reţetă constă într-o vafă din cereale integrale făcută în casă, cu unt de arahide şi completată cu afine proaspete şi un pahar de lapte degresat.

Brânză de vaci cu cereale şi fructe
– o jumătate de cană de brânză de vaci fără grăsimi
– un sfert de cană de cereale integrale
– un sfert de cană de căpşuni proaspete

Smoothie roz
Rochelle Sirota spune că în dimineţile mai reci preferă biscuiţi din ovăz cu seminţe chia şi sirop din scorţişoară şi arţar, iar în zilele mai calde recurge la următoarea reţetă de smoothie:
– 2 degete de zer de proteine
– o banană coaptă
– o cană de afine, căpşuni şi zmeură proaspete/ îngheţate
– 220 de grame de lapte de migdale sau de cocos neîndulcit
– o lingură de unt de cocos
– o linguriţă de praf Maca
– o linguriţă de praf Camu camu
– o linguriţă de extract de vanilie
Se amestecă în blender şi se acoperă cu boabe de cacao, seminţe de in şi chia.


Poftă bună!


Distribuie