Iată cu ce înlocuim carnea şi lactatele în POST

Distribuie

În postul Paştelui, organismul se curăţă de toxinele cu care îl bombardează chifteluţele, telemeaua şi omletele de peste an. Însă deşi benefică în teorie, cura de detoxifiere poate duce la carenţe de proteine, carbohidraţi, fier şi alţi nutrienţi de bază, dacă nu avem grijă ce mâncăm în această perioadă.

– Grăsimile nocive din carne pot fi înlocuite cu grăsimi de cea mai bună calitate, care se găsesc în fructele oleaginoase (migdale, alune, nuci, castane, fistic), dar şi în soia, şi în seminţe (de floarea-soarelui, dovleac, in, susan etc.).

Pe lângă uleiuri foarte sănătoase, aceste alimente mai conţin şi mari cantităţi de proteine şi carbohidraţi, esenţiali pentru buna funcţionare a organismului, scrie libertatea.ro.

– Ca să nu pofteşti la carne, alcătuieşte- ţi mese săţioase din ciuperci şi leguminoase – fasole uscată şi fasole verde, linte, soia, miso (pastă de soia), hrişcă, năut, mazăre etc.

– Nu neglija spanacul, urzicile, broccoli şi toată gama de legume cu frunze verzi, care prin conţinutul de vitamine, minerale, calciu şi fier ajută la “primenirea” sângelui şi te feresc de anemie.

– În loc de lapte şi iaurt, poţi consuma lapte şi iaurturi din soia, lapte de orez sau de migdale. Acestea conţin, de obicei, calciu adăugat şi vitamina B12, nutrienţi de bază care lipsesc din alimentaţia vegetariană, specifică perioadelor de post.

– În loc de unt şi de smântână, consumă unt de arahide. Se poate prepara şi acasă, din arahide decojite, prăjite în cuptor şi mixate împreună cu ulei vegetal şi miere.

– Înlocuieşte brânzeturile cu echivalentul lor consacrat: brânza din soia, adică tofu. O variantă mai scumpă, dar delicioasă, este brânza din caju – nuci caju hidratate şi mixate cu usturoi, suc de lămâie şi sare.


Distribuie