Fructele pe care NU trebuie să le mănânci dacă vrei să slăbeşti

Distribuie

Fructele reprezintă una dintre cele mai importante categorii de alimente, însă dacă vrei să îţi menţii silueta sau chiar să slăbeşti, consumul lor trebuie să fie moderat. Te intrebi de ce? Foarte simplu, deoarece fructele conţin zahăr, mai exact fructoza, care la fel ca zahărul rafinat te poate îngrăşa.

Sunt fructe care au în compoziţie o cantitate mică de fructoza şi deci pot fi consumate fără probleme în cadrul dietei de slăbit, sunt fructe care au în compoziţie o cantitate medie de fructoză şi, nu în ultimul rând, sunt fructe care au un conţinut foarte ridicat de fructoză. 

Acestea din urmă ar trebui consumate în cantităţi mici şi doar ocazional în dieta de slăbit.

1. Struguri

Categoria fructelor cu un conţinut foarte ridicat de zahăr este dominată de struguri. 100 g struguri îţi furnizează 18 g de zahăr, aşadar este bine să te fereşti de ei atunci când vrei să slăbeşti, scrie bzi.ro

În restul timpului, îi poţi consuma cu moderaţie, în special pe cei negri, care au un conţinut ridicat de resveratrol, un antioxidant foarte puternic.

2. Banane

Este adevărat că bananele sunt foarte gustoase şi pot constitui o gustare senzaţională între mesele principale, însă la fel de adevărat este că au mult zahăr în compoziţie, mai exact 16 g la fiecare 100 g de fruct. Prin urmare, ar fi bine să le eviţi cât timp vrei să slăbeşti.

3. Cireşe
Cele mai bune cireşe se găsesc doar câteva săptămâni pe piaţă, de aceea ai putea fi tentată să consumi cantităţi mai mari, pentru a te sătura. Dacă eşti la dieta, nu este o idee prea bună să dai iamă în cireşe, întrucât aceste fructe au un conţinut ridicat de zahăr, aproximativ 15 g la fiecare 100 g de fruct.

4. Mango

Tot aproximativ 15 g de zahăr se găsesc şi în 100 g de mango. Acest fruct exotic ar trebui evitat dacă vrei să slăbeşti, însă cu siguranţă îi poţi găsi înlocuitori la fel de buni, însă mult mai prietenoşi cu silueta.

5. Mere

Surprinzător, merele au şi ele un conţinut ridicat de zahăr şi pot incetini procesul de slăbire, însă doar în anumite condiţii. Dacă dieta ta este una sănătoasă şi echilibrată, fără dulciuri, zahăr alb, produse rafinate, produse de patiserie şi produse tip fast food, merele nu te vor îngraşa, ci chiar te pot ajuta să slăbeşti. Ele pot deveni problematice atunci când sunt consumate n cantităţi mari, alături de alimentele menţionate mai sus, întrucât organismul tău va fi ticsit de zahăr şi îl va metaboliza cu greutate.

Fructe uscate

Fructele uscate au în compoziie cantităţi uriaşe de zahăr, deci fereşte-te să le consumi când vrei să slăbeşti. Este vorba despre curmale şi smochine uscate, mango uscat, caise uscate şi stafide, printre altele.

Alte fructe cu un conţinut de zahăr mediu spre ridicat

Dintre fructele care au un conţinut de zahăr mediu spre ridicat şi care ar trebui consumate cu moderaţie în dietă, amintim şi caisele, pepenele galben, smochinele, kiwi, portocalele, piersicile, perele, ananasul, rodia, zmeura şi pepenele rosu.

Fructele cu un conţinut scăzut de zahăr

Dintre fructele cu un conţinut scăzut de zahăr, pe care le poţi consuma cu încredere în dieta, se numără lămâia, lime-ul, afinele, grepfruitul, papaya, căpşunile, merisoarele şi murele.

Beneficiile fructelor în alimentaţie

Chiar dacă ai văzut care sunt fructele cu cel mai ridicat conţinut de zahăr, este bine să nu le elimini complet din alimentaţie, întrucât îţi furnizează şi substanţe extrem de importante, printre care merită menţionate substanţele antioxidante, vitaminele, mineralele şi fibrele.


Distribuie