De ce să NU bei cafea amestecată cu lapte

Distribuie

E cea mai apreciată băutură din lume – dar ne ajută ea cu adevărat sau, dimpotrivă, ne face mai mult rău? Cum ne afectează silueta consumul frecvent de cafea?

Ce efecte are
Când vine vorba de cafea, părerile sunt împărţite: unii oameni de ştiinţă laudă băutura, alţii o critică. Explicaţia e simplă. Cafeina şi celelalte substanţe care se găsesc în cafea au atât părţi bune – sunt antioxidante, liniştesc migrenele, previn depresia şi atacurile de cord – , cât şi rele – pot să facă rău inimii, agravează ulcerul şi favorizează nervozitatea, scrie click.ro. Ca să te bucuri de calităţile ei şi ca să împiedici apariţia efectelor negative, consum-o cu moderaţie. Asta înseamnă maximum 200 mg de cafeină pe zi, adică 2-3 ceşti de cafea.

De ce să n-o amesteci cu lapte
Din punct de vedere calitativ, cea mai bună cafea este cea împachetată, nu cea vărsată. Aceasta din urmă poate să conţină mai multe substanţe toxice. De asemenea, „băutura se bea fără lapte, de preferinţă îndulcită cu puţin zahăr brun sau cu miere naturală”, scrie prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi în primul volum al cărţii „Noua ordine alimentară – Şi noi ce mai mâncăm?”. Asta, fiindcă efectul cafeinei este anihilant de cazeina din lapte. Întrucât cafeaua deshidratează, este bine s-o consumi împreună cu un pahar de apă.

Stimulează metabolismul
Datorită conţinutului de vitamina B3, cafeaua intensifică arderea caloriilor care provin din grăsimi. În plus, este săracă în proteine şi zaharuri. Pentru asta însă, trebuie s-o bei simplă şi neagră, fără zahăr, frişcă sau alte adaosuri dulci sau grase.


Distribuie