De ce ALIMENTELE pregătite la GRĂTAR sunt sănătoase

Distribuie

Alimentele şi preparatele gătite la grătar au o valoare nutritivă superioară şi sunt mai sănătoase decât cele prăjite. Există o serie de produse care pot fi preparate pe grătar şi care au un gust de-a dreptul formidabil.

Spre deosebire de alte metode de preparare a hranei, precum prăjirea sau înăbuşirea cu ulei şi alte tipuri de grăsimi, alimentele coapte pe grătar sunt mult mai benefice pentru sănătate. Acestea au un aspect mai plăcut şi sunt mult mai gustoase.

Prepararea pe grătar elimină grăsimea în exces. Totodată legumele reţin mai multe vitamine şi minerale. În plus, căldura emanată dinspre foc spre alimente menţine umiditatea în hrană şi o face suficient de fragedă, încât să nu fie nevoie de adăugarea altor uleiuri sau grăsimi în procesul de coacere.

Un alt beneficiu al preparării alimentelor pe grătar este acela că toate tipurile de carne reţin o cantitate mai mare de tiamină şi riboflavină, două vitamine esenţiale de care corpul are nevoie pentru a se menţine sănătos.

Nu toate preparatele gătite pe grătar sunt şi benefice sănătăţii. Adăugarea de sosuri şi glazuri pe bază de unt, smântână sau maioneză înseamnă mai multe grăsimi saturate, deci un risc mai mare de îngrăşare.

Gătitul legumelor pe grătar este un mod excelent de conservare a nutrienţilor esenţiali din aceste alimente, care sunt şi foarte gustoase. Temperaturile ridicate şi timpul redus de gătire fac posibilă păstrarea vitaminelor şi a mineralelor. Cele mai bune legume pentru a fi preparate pe grătar sunt: ardeii graşi, ceapa, dovlecelul, porumbul, ciupercile, rucola, roşiile, vinetele, etc.

Şi fructele pot fi preparate pe grătar. Acestea oferă deserturi inedite, dulci şi sănătoase. Spre exemplu aroma delicioasă a căpşunilor se intensifică prin coacerea pe grătar, iar acelaşi lucru se întâmplă şi cu alte fructe. Acestea pot fi: piersici, ananas, banane, mango, pere, mere.

Fructele pot fi pregătite pe grătar sub formă de frigărui sau prin introducerea bucăţilor de lemne. Pentru o coacere perfectă, nu trebuie să fie expuse direct spre căldură, fiind aşezate pe marginea grătarului.


Distribuie