Cum scapi de pofta de CIOCOLATĂ

Distribuie

Specialiştii au ajuns la concluzia că alcaloidele din ciocolată cresc nivelul de serotină şi aduc o stare de bună dispoziţie. Pofta de ciocolată poate fi provocată şi de carenţa de magneziu, din acest motiv femeile simt nevoia să consume ciocolată în mod special înainte de menstruaţie, ca simptom al sindromului premenstrual.

Conform studiilor realizate de cercetătorii americani, femeile sunt mult mai pofticioase decât bărbaţii atunci când vine vorba de ciocolată. Deoarece nu este indicat un consum mai mare de 65 de grame de zahăr pe zi la bărbaţi sau 50 de grame la femei, iată câteva trucuri care ne pot ajuta să păcălim pofta de dulce.

Ciocolata poate fi înlocuită foarte uşor cu alte alimente. O banană sau un sandviş cu unt de arahide sunt opţiuni mult mai bune, deoarece acestea duc la o creştere graduală a nivelului de zahăr din sânge, spre deosebire de ciocolată, care provoacă o creştere rapidă.

Pentru a scăpa de dorinţa de a consuma ciocolată, specialiştii recomandă şi suplimentele de aminoacizi.

Este bine ştiut faptul că majoritatea poftelor dispar într-un timp foarte scurt, din acest motiv atunci când vi se face poftă de ciocolată, aşteptaţi jumătate de oră, cu siguraţă pofta va trece.

Ciocolata neagră conţine mai puţin zahăr şi mai mulţi antioxidanţi, în acest fel veţi reduce considerabil numărul de calorii. În plus, ciocolata neagră are efecte benefice asupra activităţii cerebrale şi ajută creierul să lupte cu oboseala, insomniile şi îmbătrânirea.

Organismul emite semnale, în permanenţă, şi ne spune când se simte bine, când are nevoie de ceva şi când este într-o stare de dezechilibru. Important este ca şi noi să reacţionăm şi să receptăm aceste semnale transmise de organism, să le înţelegem şi să luăm măsuri. Astfel, specialiştii au descoperit că pofta de un anumit aliment nu reprezintă un moft, ci indică anumite carenţe, la nivelul organismului. Un studiu recent oferă detalii şi ne învaţă cum să traducem poftele pe care le avem. Şi cum putem să le remediem, deoarece atunci când ne este poftă de ciocolată, nu este neapărat să o mâncăm.

Dacă ne este poftă de ciocolată, avem nevoie de magneziu, pe care îl putem găsi în nuci, seminţe, legume şi fructe.

Dacă ne este poftă de ceva dulce, atunci avem nevoie de crom. Acesta îl putem găsi uşor în: broccoli, struguri, brânză, fasole boabe, pui, ficat de viţel, etc.


Distribuie
..