Beneficiile UIMITOARE ale năutului pentru sănătatea ta

Distribuie

Năutul îşi are originea în Orientul Mijlociu, regiune din lume unde se găsesc cele mai variate culturi de alimente, dar care încă se bazează în principal pe această legumă plină de proteine. Vezi ce beneficii are acesta pentru sănătate.

Năutul – beneficii

Năutul este o sursă excelentă de fibre, vitamine B6 şi B9, acid folic, mangan, proteine şi minerale precum:  fier, fosfor, potasiu, calciu, magneziu, cupru şi zinc. Extrem de gustos şi cu un conţinut bogat de proteine, năutul poate înlocui cu succes carnea. De asemenea, are numeroase proprietăţi „minune”, cum ar fi controlul poftei de mâncare, scrie csid.ro.

Poţi folosi boabele de năut fie în salate, fie sub forma unor preparate cum ar fi: humus (piure de năut), falafel (piure de năut prăjit) sau cucuş (cu boabe întregi de năut). Dacă nu sunt deja preparate, boabele de năut trebuie lăsate la înmuiat (în apă) timp de 12 ore. Apoi se scurg şi se usucă bine, după care poţi începe să le pregăteşti la foc mic.

Cea mai populară mâncare preparată din năut este preferata mea, humusul! Popular din Orientul Mijlociu, humusul este în general realizat uşor, cum ar fi uleiul de măsline în cantităţi mici, usturoiul tocat, sucul de lămâie sau pasta de susan. Amestecate, aceste ingrediente fac din humus un aliment delicios şi cu puţine calorii, ideal în orice dietă!

De asemenea, dacă vrei să reduci şi mai mult caloriile (deja puţine) din acest deliciu, poţi înlocui uleiul de măsline cu iaurt simplu scăzut în grăsime, sau poţi să înlocuieşti lipia (cu care se consumă în mod normal) cu legume proaspete, crude.


Distribuie