Alimente care îți influențează starea emoțională

Distribuie

Este important de știut că ceea ce mâncăm influențează în mare măsură capacitatea noastră de concentrare, dar și, în general, starea noastră emoțională, existând o serie de alimente care pot îmbunătăți, prin consumarea lor, funcțiile creierului.

Peștele este unul dintre cele mai sănătoase alimente, care poate înlocui cu succes orice fel de altă carne, atuurile acestuia fiind proteinele de calitate și grăsimile cu valoare biologică ridicată — renumiții acizi grași omega 3, capabili să țină la distanță numeroase boli.

Nucile care au formă asemănătoare cu a creierului uman sunt considerate un aliment complet și au efect benefic pentru creier întrucât sunt bogate în acizi grași omega 3, energie și fier, care asigură o bună oxigenare a acestuia și îi cresc abilitatea de se menține alert și de a reține mai ușor informația.

Lygia Alexandrescu, citată de Agerpres, a arătat că mărul este o sursă bogată de antioxidanți, mai ales quercitina, substanță nutritivă care crește capacitatea de a memora, de enzime sănătoase care ajută digestia, dar și de vitamina C și fibre esențiale pentru buna funcționare a organismului.

Legumele crucifere printre care se numără varza, conopida, broccoli și varza de Bruxelles au un puternic efect protector asupra sistemului nervos, mucoaselor, în special ale sistemelor respirator și digestiv, fiind prin aceasta adevărați paznici ai acestor organe împotriva infecțiilor, a spus Lygia Alexandrescu.

Aceste legume sunt bogate în nutrienți antioxidanți ca betacarotenul, vitamina C sau seleniul care protejează organismul de toate toxinele absorbite din mediul poluat.

Spanacul este o plantă din familia amarantaceelor ce conține o serie de substanțe nutritive necesare pentru o bună activitate cerebrală și un sistem imunitar funcțional.

Gălbenușul conține un nivel ridicat de colină (vitamina B7) și lecitină care contribuie la îmbunătățirea funcțiilor neurologice.

 

libertatea.ro


Distribuie