Ai obiceiul să NU mănânci dimineaţa? La ce poate duce lipsa MICULUI DEJUN

Distribuie

Micul dejun reprezintă cea mai principală masă nutritivă a zilei. Evitarea acestuia daunează semnificativ asupra sănătăţii organismului, iar mai precis perturbă activitatea cerebrală. Cei care ignoră masa de dimineaţa declanşează o supra-activare a creierului.

Acest fapt l-au demonstrat cercetătorii echipei de la Imperial College din Londra, care au prezentat rezultatele la un congres de ştiinţe neurologice. Astfel, au studiat creierul a circa 20 de persoane în diferite situaţii. Prima observaţie este că lipsa micului dejun duce la o atracţie mult mai mare faţă de alimentele bogate în calorii. La prânz, voluntarii care nu au mâncat dimineaţa au consumat în medie cu 20% mai multe calorii decât atunci când au mâncat dimineaţa. Nu senzaţia de foame explică totul: ea poate fi potolită la fel de bine consumând mâncare slab calorică, dar creierul dictează un alt comportament.
Micul dejun trebuie să acopere 20-30% din necesarul zilnic de energie, de aceea, nu poate fi înlocuit de nicio altă masă a zilei. Studiile au demonstrat că nutrienţii esenţiali pierduţi la micul dejun nu sunt compensaţi la celelalte mese ale zilei.

Persoanele care iau micul dejun zilnic tind sa aibă obiceiuri alimentare mai sănătoase, să-şi îmbunătăţească performanţele cognitive şi să realizeze un mai bun control al greutăţii corporale, cu risc mai mic de apariţie a obezităţii.

Să nu uităm de grupa cerealelor (cereale integrale, pâine, orez, paste făinoase) care reprezintă baza piramidei alimentaţiei şi se recomandă a fi consumate zilnic.

Micul dejun pe bază de cereale integrale reprezintă o alegere benefică pentru o alimentaţie echilibrată deoarece constituie o sursă importantă de nutrienţi esenţiali şi pot fi consumate, de asemenea, la oricare dintre gustări.


Distribuie