Află ce MĂNÂNCĂ cele mai LONGEVIVE popoare

Distribuie

Cum învingem bătrâneţea, fără creme anti-rid şi pastile diverse? Totul se rezumă la stilul de viaţă pe care îl urmăm, iar unii dintre noi chiar ştiu cum să trăiască mai mult, mai frumos şi mai bine.

Italia

Considerată a avea unul dintre cele mai longevive popoare, Italia se mândreşte cu locuitori a căror speranţă de viaţă medie este de 86 de ani. În plus, dacă în România o persoană de 50 de ani se consideră „bătrână”, în Italia 50 de ani este considerată „floarea vârstei”. Dieta lor promovează foarte mult fructele şi legumele, dar şi peştele şi uleiurile benefice sănătăţii. Fasolea, carnea de pui, uleiul de măsline, roşiile, vinul roşu şi lactatele sunt doar câteva dintre elementele esenţiale din viaţa oricărui italian. Bineînţeles, pastele sunt vedete, dar ştiu să le gătească în aşa fel încât să nu le transforme în bombe caloriice. De asemenea, italienii consumă mâncarea în porţii mici, nu iau gustări la ore târzii şi nu iau masa, niciodată, în faţa televizorului!

Australia

Cu o speranţă de viaţă cuprinsă între 91 şi 90 de ani, australienii ştiu cum să rămână tineri şi sănătoşi! Dieta lor se bazează pe un conţinut scăzut de grăsimi, dar un consum ridicat de peşte, cereale integrale, fructe şi legume sau lactate. Acizii graşi esenţiali din consumul ridicat de peşte şi antioxidanţii proveniţi din consumul ridicat de fructe şi legume îi ajută pe australieni să lupte cu bătrâneţea şi bolile venite odată cu aceasta.

Danemarca şi Suedia

Dieta nordicilor este una bine definită şi destul de riguroasă, dar aceştia se pot mândri cu o speranţă de viaţă medie de 80 de ani. Secretul dietei nordice constă în consumul intens de peşte, produse lactate degresate, legume, fructe şi, cel mai important, cereale integrale care le asigură un aport ridicat de fibre, reducând riscul apariţiei de boli grave, cum ar fi cancerul sau bolile cardiovasculare.

Japonia

Poporul japonez se bucură de o rată extrem de scăzută a obezităţii, o speranţă de viaţă medie de 83 de ani şi o condiţie fizică de invidiat, astfel că dieta lor este, cu siguranţă, una care merită a fi urmată. Concentrată pe consumul ridicat de mâncăruri cu peşte şi un consum extrem de scăzut de grăsimi animale, dieta japoneză ajută la scăderea în greutate, la prevenirea bolilor cardiovasculare şi, datorită consumului bogat de acizi graşi esenţiali Omega-3, îmbunătăţeşte considerabil funcţiile cerebrale.

China 

Având o speranţă de viaţă medie de peste 75 de ani, poporul chinez se bucură din plin de tinereţe şi asta datorită stilului de viaţă pe care îl urmează. Medicina tradiţională chineză consideră că un consum de alimente potrivite schimbărilor de sezon poate să scadă, considerabil, riscul de îmbolnăvire deoarece ajută organismul la pregătirea schimbărilor climatice din urma trecerii de la un anotimp la altul. Dieta chinezească se bazează pe consumul obligatoriu a trei mese pe zi, ultima fiind uşoară şi consumată destul de devreme şi în nici un caz nu înainte de culcare. Chinezii mănâncă mese mici, senzaţia lor de saţietate apărând în urma unui consum scăzut de alimente echilibrate cum ar fi: cerealele (orez alb, orez integral, quinoa, ovăz, tăiţei, hrişcă, etc), legume gătite, un consum regulat de carne (peşte, vită, porc, oaie şi pui) şi un consum scăzut de lactate.

csid.ro


Distribuie