Adevărul despre smoothie-uri

Distribuie

Cât sunt de bune pentru organism celebrele smoothie-uri , foarte apreciate și foarte la modă acum? Pare că aceste băuturi ne aduc numai beneficii, așa să fie?

Nutriționistul Alexandra Alexandru ne explică avantajele și dezavantajele prezenței smoothie-urilor în dieta de zi cu zi:

„Smoothie-urile pot face parte dintr-un  stil alimentar echilibrat, ce conține toate categoriile de alimente integrale (pentru asigurarea tuturor macro și micronutrienților necesari bunei funcționări a organismului).

Beneficiile categorice ale smoothie-urilor:

  1. Posibilitatea de a te hrăni și hidrata (mare parte din aportul hidric al organismului rezultă din consumul de fructe și legume proaspete) atunci când nu ți se permite să mănânci hrană solidă
  2. Sunt excelente surse detoxifiante pe o perioadă de maximum 7-10 zile (când apelăm la perioade de detoxifiere a organisumului prin  acordarea unui răgaz sistemului digestiv și organelor care contribuie la tot ce înseamnă digestie și asimilare);
  3. Pot înlocui micul-dejun în anumite zile, sau o gustare între mese, când timpul nu este cel mai bun prieten al tău;
  4. Pot constitui o sursă de vitamine, minerale și acizi grași esențiali prin adăugarea unor fructe, legume, semințe etc., ce nu fac parte din hrana ta zilnică și nici nu le-ai introduce vreodată (papaya, mango, avocado, spanac, semințe de cânepă, lapte vegetal etc).

A la long, însă, smoothie-urile nu prezintă doar beneficii, evident. Dacă smoothie-urile devin un stil alimentar preponderent, lucrurile se schimbă, deoarece se poate ajunge la anumite carențe. Și mai e ceva: odată cu maturizarea sistemului digestiv, omul este programat să mestece, pentru că doar așa creierul își primește semnalele de începere a procesului de digestie, cât și a instalării sațietății. Cheia, așadar, stă în echilibru.“

unica.ro.


Distribuie