4 ingrediente de care specialiştii în nutriţie se feresc

Distribuie

Dacă vedeți oricare dintre substanțele de mai jos pe lista de ingrediente, specialiștii în nutriție vă recomandă să evitați să cumpărați produsele în cauză. Acestea sunt foarte dăunătoare, motiv pentru care trebuie să le evitaţi cu orice preţ.

1. Benzoatul de sodiu (E211)

Când simți nevoia să bei un suc răcoritor ai putea fi tentată să alegi varianta fără calorii, însă asta nu înseamnă neapărat că îți faci un bine, avertizează specialiștii. Benzoatul de sodiu (E211) este adăugat în unele sucuri răcoritoare cu conținut redus de calorii, iar problema este că benzoatul de sodiu formează benzen, un produs carcinogen, în combinație cu acidul ascorbic (vitamina C) din sucuri, scrie fabuloase.ro

În plus, unele cercetări au arătat că ar putea exista o legătură între consumul excesiv de băuturi de tip diet și îngrășarea și îmbolnăvirea de cancer și diabet.

Benzoatul de sodiu nu se găsește doar în băuturile răcoritoare, ci și în murături, sucuri de tomate, gemuri, condimente și apa de gură, așa că ai grijă să citești bine eticheta înainte să cumperi un produs.

2. Porumb

Porumbul în sine nu este periculos, însă nu același lucru se poate spune despre amidonul de porumb, dextroza, maltodextrina și uleiul de porumb modificate genetic. Toate acestea conțin acizi grași de tip omega-3, care pot cauza inflamații, cancer sau probleme cu inima.

Organismul are nevoie atât de acizi grași omega-6, cât și de acizi-grași omega-3 pentru a funcționa în mod optim, însă majoritatea experților în nutriției recomandă o proporție de 1 la 1. Din nefericire, oamenii din ziua de azi consumă o cantitate mai mare de acizi grași omega-6 decât acizi omega-3, în SUA raportul fiind de 15 la 1.

Acizii grași omega-6 sunt greu de evitat, deoarece se găsesc în mai toate produsele, avertizează nutriționiștii. Poți însă să reduci consumul de margarină, ulei vegetal și soia și să consumi mai mulți acizi omega-3, care se găsesc în somon, hering, macrou, nuci, alune și semințe de dovleac.

3. Soia

Deși este promovată adeseori drept o alternativă la carne sănătoasă, ieftină, fără colesterol și bogată în proteine, soia nu este întotdeauna recomandată, din cauza modificărilor genetice. Izolatul proteic din soia și uleiul din soia sunt prezente în aproximativ 60% dintre produsele de pe piață, iar studiile au arătat că afectează fertilitatea, nivelul de estrogen din organismul femeilor, scad libidoul și declanșează pubertatea precoce în cazul copiilor. Totodată, soia poate agrava dezechilibrul între acizi grași omega-6 și acizi grași omega-3.

În SUA, 92% dintre produsele cu soia sunt modificate genetic, așa că experții recomandă, în cazul în care îți permiți, să cumperi soia organică. De asemenea, poți înlocui soia cu fasole, nuci sau grâu încolțit.

4. BHA

Orice aliment procesat cu termen de valabilitate îndelungat conține BHA (butilat hidroxianisol), substanță care împiedică grăsimile să se strice, susține nutriționista Julie Upton.

Deși BHA a fost aprobat pentru consum de Administrația Americană pentru Alimente și Medicamente, studiile au arătat că această substanță poate cauza cancer în rândul animalelor. Drept urmare, unii specialiști în alimentație se tem că BHA ar putea cauza cancer și în cazul oamenilor. Ei recomandă evitarea, pe cât posibil, a produselor procesate care conțin ulei.

 


Distribuie
..