Vrei să trăieşti mult? Sari coarda! AFLĂ ce benificii mai are săritul cu coarda

Distribuie

Săritul corzii se poate face la orice moment, oriunde şi fără nici un echipament scump. Mai mult de atât, coarda este o un motiv unic de a se simţi iarăşi copil. Acest tip de sport este practicat atât de simpli amatori ai sportului, cât şi de către sportivi olimpici şi boxeri profesionişti pentru fi în formă. Acesta este cel mai cuprinzător şi comod exerciţiu, care oferă o mulţime de beneficii pentru sănătate.

Coarda este o modalitate simplă, ieftină şi benefică de antrenament pentru cei care doresc să-şi păstreze silueta, însă nu găsesc timp pentru a transpira câreva ore la sală.

Arde calorii
Poţi cu uşurinţă pierde în greutate prin acest exerciţiu cardio. Sărind coarda pentru aproximativ o oră vei arde până la 1000 de calorii. Mai multe grupe de muşchi, cum ar fi muşchii spatelui, piept, umeri şi braţe sunt implicate pentru a efectua exerciţii sărind coarda. Dacă abia începi acets tip de sport  ar trebui să iniţiezi cu un obiectiv mai scurt de numai 10 minute şi apoi să măreşti durata.

Îmbunătă?irea cardiovasculară
Acţiunea de a sări creşte ritmul cardiac, care consolidează inima şi plămânii şi le face sănătoase. Îmbunătăţirea cardio înseamnă mai multă energie în îndeplinirea sarcinilor de zi cu zi.

Sănătatea oaselor
Un alt beneficiu al săritului corzii este că creşte densitatea osoasă şi previne, astfel, osteoporoza. Cea mai mare îmbunătăţire poate fi văzută la glezne şi  şolduri.

Lucrează muşchii
La doar o zi după efectuarea exerciţiilor cu coarda poţi avea dureri la muşchii picioarelor. Asta, deoarece muşchii lucrează din greu şi se vor repara în câteva zile. Datorită acestui lucru,  muşchii devin mai puternici şi mai tonifiaţi.

Alte beneficii ale săritului corzii:

– Este uşor de învăţat şi nu avem nevoie de nici un antrenor.
– Un antrenament fără cheltuială, după ce ai achiziionat o coardă proprie.
– Îmbunătăţirea coordonării şi ritmului între mişcările mâinilor şi picioarelor.
– Se îmbunătăţeşte flexibilitatea, atenţia, echilibrul şi postura.
– Poate fi efectuat de către orice persoană, indiferent de vârstă.
– Îmbunătăţeşte reflexele.
– Creşte vigilenţa mentală şi memoria


Distribuie