Sfaturi preţioase! Ce să mănânci şi ce să bei pentru ca să nu te îngraşi

Distribuie

Chiar și un exces de 10-12 kilograme poate duce la hipertensiune, diabet, colesterol, apnee în somn etc. Dacă kilogramele apar „peste noapte” (în două-trei luni), este cu atât mai periculos. Cele mai riscante perioade de îngrășare sunt după 40 de ani sau la terminarea pubertății (după 18-19 ani). Vezi mai jos ce sa mănânci şi să bei, pentru ca să fii într-o formă perfectă.

Kilogramele acumulate în partea de sus a corpului produc efecte greu de imaginat asupra organelor, de la ficat, inimă și pancreas, până la plămâni și diafragmă. Apare steatoza hepatică nonalcoolică- încărcarea grasă a ficatului- care poate duce la ciroză, diabet și colesterol ridicat, scrie doctorulzilei.ro

Din cauza presiunii abdominale crescute, mușchiul diafragmatic este ridicat, iar cutia toracică este comprimată, declanșând sindrom de hipoventilație și reflux gastro-esofagian.
Depunerea grăsimii în pericard duce la cardiomiopatie, iar cea de pe pancreas- la diabet zaharat.

Depunerea grăsimii pe vasele de sânge este cea mai periculoasă, având în vedere riscul crescut de infarct miocardic sau accident vascular cerebral.

Iată câteva sfaturi prețioase care vă ajută în lupta cu kilogramele în plus:

Consumați 5-6 mese mici și gustări pe zi, inclusiv micul dejun, pentru a reduce foamea și supraalimentarea (nu mai mult de 1.400 de Kcal/zi), mestecați încet, beți 8-10 pahare de apă pe zi, maximum 4 pahare de lapte degresat pe zi și un pahar de suc 100% fructe.

Limitați produsele din cereale rafinate, precum pâinea albă, cerealele dulci, paste și orez la 300 de grame pe zi, adică 1-3 porții.
Specialiştii recomandă și evitarea diureticelor, laxativelor, ceaiurilor sau ierburilor chinezești, pilulelor de slăbit și dietelor „la modă”.

 


Distribuie