Reguli pe care TREBUIE să le respecţi dacă nu vrei să te îngraşi de sărbători

Distribuie

Marea greşeală pe care o fac multe femei este că ţin diete sofisticate chiar în prag de sărbători. Deşi înfometarea scapă de câteva kilograme într-un timp foarte scurt, la fel de repede acul cântarului va arăta mai mult la începutul noului an decât înainte de Sărbatori. Vezi mai jos ce trebuie să faci pentru ca să eviţi acest lucru.

Este surprinzător cât de “inteligent” este organismul uman şi cum reacţionează acesta la perioadele de privare alimentară. Dacă nu mănânci trei mese pe zi şi preferi să “ciuguleşti” la distanţă de nouă-zece ore, creierul tău va intra în “alertă”. “Speriat” că nu mai primeşte suficientă energie, acesta “comandă” organismului să asimileze toate caloriile după ce mănânci, scrie lyla.ro

Regimul “pre-sărbătoare” dăunează grav greutăţii

Astfel, dacă în decembrie ai decis să mănânci mai rar, răzgândeşte-te! Organismul va avea grijă să stocheze rapid toate bucatele preparate pentru Crăciun şi pentru Revelion. Dincolo de indigestie, de senzaţia de greutate în stomac şi balonare, te vei trezi cu mai multe kilograme în plus decât aveai înainte să ţii regimul “pre-sărbătoare”.

Cea mai bună soluţie pentru a preveni acest contra-efect este să mănânci normal înainte de Crăciun şi de Revelion. Atenţie însă! Normal nu înseamnă tot ce-ţi pică în mână!

Învaţă să găseşti alternative

Încearcă să mănânci echilibrat şi variat. Totodată, alege produsele care au un conţinut caloric mai mic şi care nu sunt procesate industrial. Înlocuieşte pâinea albă cu pâinea integrală, din care ar fi bine să mănânci cel mult trei felii pe zi. Chiar şi ciorbă, şi sarmalele pot fi mâncate fără pâine dacă te “educi” în acest sens.

Nu renunţa la dulciuri! Nu e nevoie să mâncaţi tot cozonacul, dar o felie îţi va satisface pofta cu siguranţă. La fel şi cu ciocolata! O bucăţică de ciocolată, neagră de preferinţă, este suficientă pentru ca creierul tău să secrete serotonina şi să-ţi dea buna-dispoziţie şi energia de care ai nevoie pe parcursul zilei.

Respectă regula 3+2!

Cât despre numărul meselor pe zi, nutriţioniştii susţin cu fermitate regula 3+2. Cu alte cuvinte, trei mese principale – dar cantitativ mai mici, şi două gustări ce pot consta într-un măr sau 50 de grame de migdale sau alune de pădure (de preferinţă, neprăjite).

Urmând aceste indicaţii îţi vei “învăţa” metabolismul să fie mereu în priză. Aşadar, el nu va “soma” pentru a salva din energie, ci va arde în continuu caloriile primite.

Totodată, te poţi folosi de seminţele de chimen, de pătrunjel, de păpădie şi de florile de guarana, care reduc apetitul şi accelerează metabolismul.

În concluzie, regula de aur este să mănânci puţin şi des. Astfel îţi menţii organismul activ, care va consuma un numar mai mare de calorii în procesul de digestie, şi vei evita îngrăşarea.

 


Distribuie